تا انتخابات

مرتضی الویری در جلسه‌ای گفته است: گزارش‌های متعددی به‌وسیله تلفن به ما داده می‌شد که در زمان رأی‌گیری جمعیت زیادی پشت صندوق‌های رأی جمع می‌شدند، ولی اجازه داده نشد که این‌ها حضور پیدا کنند، رأی بدهند. در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه، گزارش به ما دادند که «گفته‌اند تعرفه‌ها تمام شده»؛ و اینکه چرا تمام شده [نمی دانیم]، درحالی‌که چند میلیون تعرفه اضافه چاپ شده بود؛ این‌ها محل تردید است.
یک عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس یازدهم با بیان اینکه تضارب آراء به نفع مردم و نظام است، گفت: جریان‌های سیاسی ما بر خلاف دوره‌های گذشته هنوز وارد عرصه رقابت حزبی نشده‌اند. پیش بینی شخصی‌ام این است که جریان رقیب و منتقد دولت فعلی احتمال بیشتری برای موفقیت خواهد داشت.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بیان کرد؛

صلاحیت داوطلبان؛ بررسی پرونده افراد است نه نگاه سیاسی

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: مبنای بررسی صلاحیت داوطلبان مراجع قانونی و محتویات پرونده افراد فارغ از نگاه سیاسی و جناحی است.
حجت الاسلام نقدعلی در گفتگو با پرسون:

اقدام شورای نگهبان مطابق قانون بود

حجت الاسلام نقدعلی گفت: دراینجا از موارد تطبیق قانون بر مصداق است و اقدام  شورای نگهبان  مطابق همان قانونی بود که مجلس تصویب کرد و اختلافی رخ نداده است.
رفتارهای اخیر شورای نگهبان یا انتشار خبری در تلویزیون مبنی بر مشارکت 32 درصدی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری همه از تلاش سازمان‌دهی شده به منظور ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات حکایت دارد. این تلاش یقینا بر خلاف نیاز امروز کشور و سیره رهبران ایران است.
نشست روز شنبه «جبهه اصلاحات ایران» میزبان محمد شریعتمداری بود که این روزها علاوه بر حضور در کسوت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 19 رای به عنوان یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم مطرح است. شریعتمداری در این جلسه آدرس‌هایی از دولتی که در نظر دارد ارائه کرد؛ دولتی که او نام آن را «دولت سوم خاتمی» گذاشته است.
رئیس خانه احزاب ایران در نامه ای خطاب به رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشت: خانه احزاب ایران، رسانه ملی را به رعایت بی‌طرفی کامل در تنظیم برنامه‌ها و اختصاص زمان و فرصت برابر به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دعوت می‌کند.

با توجه به این مصوبه و محدودیت هایی که ایجاد کرده‌اند قطعا انگیزه لازم برای مشارکت و حضور در انتخابات وجود نخواهد داشت؛ با محدود کردن این عرصه رقابت، اگر رقابت به صورت متوازن نباشد، طبعا انگیزه لازم برای مشارکت و حضور همه جناح‌های سیاسی وجود نخواهد داشت همچنین باید به این نکته هم توجه داشت که چه کسانی قرار است به اصطلاح تأیید شوند و آرایش صحنه سیاسی کشور در زمان انتخابات چگونه خواهد بود.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه اعضای شورای شهر نه به دلیل اتهامات مالی و اخلاقی بلکه به دلیل اقداماتی چون پیگیری واگذاری املاک شهرداری در جهت صیانت از حقوق مردم توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند، گفت: امیدوارم هیات نظارت با توجه به کارنامه افراد و نسبت آنها با آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم در قضاوت خود تجدید نظر کند.
دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل مطرح کرد:

اولویت منافع ملی در سیاست‌گذاری به دور از علایق شخصی و جناحی

دبیرکل ائتلاف داوطلبان مستقل گفت: اولویت دادن به منافع ملی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های عمومی، به دور از منافع غیرقانونی شخصی، جناحی، گروهی و توقعات غیرقابل توجیه از محورهای مورد تاکید این ائتلاف است.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سیاست خارجی نمی‌تواند بدون سیاست داخلی کامل باشد،‌ گفت: جنبه‌های داخل و خارج کشور در یک چارچوب کلی باید تعریف شود و به سمت جلو حرکت کند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: طی چند روز آینده نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر توسط هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها اعلام خواهد شد.
سبزعلیپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

مدیرنماها، مردم را از فضای انتخابات دلسرد کردند

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: خیانت و عملکرد بد مدیرنماها با حقوق‌های نجومی است که باعث دلسردی مردم از انتخابات شده است. کسانی که به جیب خود فکر می‌کنند؛ منافع ملی را فدا می‌کنند.