ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

بیت کوین در نهایت نتوانست کانال مقاومتی مهم ۴۲ هزار دلاری را حفظ کند تا وضعیت آن روی نمودار بدتر از روزهای قبلی این هفته شود. در صورتی که این رمزارز نتواند حمایت مهم ۴۳ هزار دلاری را باز پس بگیرد، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند قیمت بیتکوین به سطح زیر ۴۰ هزار دلاری ریزش کند.
وزارت اطلاعات اعلام کرد: یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت و عناصر آن دستگیر شدند.
اخیراً خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر اینکه یک صرافی برای انتقالی ۱۰۰,۰۰۰ دلاری در شبکه اتریوم به اشتباه ۲۳.۷ میلیون دلار کارمزد پرداخت کرده است. اما داستان این انتقال از چه قرار است و چه بلایی سر ۲۳.۷ میلیون دلار از‌دست‌رفته آمده است؟
اصطلاح نهنگ‌ بیت کوین یا وال‌ بیت کوین به کسانی نسبت داده می‌شود که حجم زیادی از بیت کوین را در اختیار دارند. ۶ درصد از کل بیت کوین‌های موجود، فقط در ۱۰ کیف پول بیت کوین ذخیره شده و در اختیار نهنگ‌های این بازار است. وقتی نهنگ‌ها یک ارز دیجیتال را می‌خرند، می‌فروشند یا حتی آن را جابه‌جا می‌کنند‌، می‌توانند به‌راحتی موجی جدید در بازار ایجاد کنند.
دوبی، امیرنشینی در کشور امارات که دنیای آزاد تجارت را به‌طرز جنون‌آمیزی به اوج رسانده است، نقشه‌های جدیدی در سر دارد. در این شهر، پلیس‌ها با لامبورگینی و پورشه امنیت را برقرار می‌کنند تا گردشگران هم از این موضوع نفعی ببرند و گردش‌شان لذتبخش‌تر باشد. دوبی کوشیده تا در این سال‌ها اتکایی به درآمد نفت امارات نداشته باشد، در مقابل آزادی‌های بی‌حد و حصری را از دولت مرکزی این کشور گرفته است.

آخرین وضعیت بازار رمز ارزها امروز 6 مهر 1400؛

سقوط بیت کوین تا 42 هزار دلار

بیت کوین چند روز گذشته، روزهای پرنوسانی را سپری کرد. ابتدا از سقوط قیمت تا زیر 40000 دلار نجات پیدا کرد و روز جمعه تا مرز 45000 دلار صعود کرد. در این زمان ترس، عدم اطمینان و ترید تازه ای توسط دولت چین در بازار به جریان افتاد و بار دیگر این دارایی را به سمت پایین سوق داد. در پی این اتفاق، قیمت بیت کوین در عرض چند دقیقه 4000 دلار کاهش یافت.

مارتی بنت (Marty Bent )، موسس یک شرکت بزرگ استخراج رمزارز آمریکایی، اظهار داشت که Bitmain غول استخراج چینی که عملیات تولید خود را از چین به کشورهای دیگر منتقل می کند، برای بزرگترین ارز رمزنگاری شده “بسیار صعودی” خواهد بود.

قیمت بیت کوین با یک روند افزایشی پایدار بالاتر از مقاومت 43000 دلاری مواجه شد. BTC حتی از سطح 44000 دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی 100 گذشت، اما نتوانست این روند را بیش از این ادامه دهد.

اتریوم روند افزایشی جدیدی را از پایین ترین سطح قیمت خود در 2740 دلار آغاز کرد. اتر (ETH) سطوح مقاومت 2950 و 3000 دلار را شکست و از سطح 3100 دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی 100 عبور کرد.

طی 12 سال گذشته، دولت چین بارها و بارها تلاش کرده است مانع از رشد صنعت رمزنگاری در این کشور شود، اما تاکنون ممنوعیت های کلی معاملات رمزنگاری در بلندمدت نتوانسته است روند رشد ارزهای رمزنگاری شده را تغییر دهد. این نشان می دهد که هیچ کشوری، حتی اگر دومین اقتصاد بزرگ جهان باشد، نمی تواند ظهور و رشد ارزهای رمزنگاری شده را متوقف کند.

قیمت بیت کوین طی چند جلسه معاملاتی زیر سطح 43000 دلار باقی ماند. پس از آن، قیمت تا زیر 41000 دلار کاهش یافت، اما گاوها از منطقه 40750 دلار دفاع کردند. دو بار تلاش آنها برای عبور از سطح 40750 دلار سرانجام به شکست خرس ها منتهی شد.
اتریوم در نزدیکی منطقه 2750 دلار به حمایت قدرتمندی رسید و روند افزایشی تازه ای را مانند بیت کوین آغاز کرد. اتر (ETH) سطوح مقاومت 2880 و 2950 دلار را شکست تا بتواند به منطقه مثبت وارد شود.

آخرین وضعیت بازار رمزارزها امروز 5 مهر1400؛

افزایش 3 هزار دلاری بیت کوین در عرض چند ساعت

بر خلاف تعطیلات آخر هفته گذشته، روزهای پایانی این هفته برای BTC کسل کننده نبود. این ارز در حالی روز جمعه را به پایان رساند که در پی ترس، عدم اطمینان و تردید ایجاد شده توسط دولت چین، حدود 4000 هزار دلار از ارزش خود را از دست داده بود.

جدی‌ترین تلاش برای تقابل با معاملات ارزهای دیجیتال توسط دولت چین اجرایی شد. مقایسه نسخ قبلی قوانین محدودکننده‌ بانک خلق چین با نسخه‌‌ فعلی، نشان می‌دهد که این نسخه جدی‌ترین محدودیت‌ها را برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال به همراه خواهد داشت.

در گفت‌وگو با مجتبی توانگر بررسی شد؛

چهار خط قرمز استخراج رمزارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خط قرمزهای چهارگانه مجلس را برا‌ی استخراج رمز‌ارز در کشور تشریح کرد.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها امروز 4 مهر1400؛

سقوط بیت کوین به زیر 41 هزار دلار

به جرات می توان گفت که بیت کوین طی چند روز گذشته اوقات خوشی را سپری نکرده است. این دارایی تا روز جمعه عملکرد خوبی داشت، ولی از آن زمان، ممنوعیت های تازه ابلاغ شده توسط دولت چین آن را به سمت پایین سوق داد. بیت کوین در عرض چند دقیقه از بالای 45000 دلار به زیر 41000 دلار سقوط کرد.

یکی از استراتژیست ها و معامله گران برتر حوزه رمزنگاری با نام DonAlt  می گوید بیت کوین برای رد احتمال ریزش دوباره قیمت به زیر 30 هزار دلار، باید سطح مهمی را بازیابی کند.

داده های جدید نشان می دهد که در دوره ای از علاقه شرکت ها و موسسات بزرگ در صنعت کریپتو ، در 12 ماه گذشته نزدیک به 5،000 توکن جدید به وجود آمده است که به طور متوسط بیش از 10 کوین جدید در روز است.

نماینده تهران درباره تامین کسری بودجه دولت با استفاده ا‌ز تولید و فروش رمزارز‌ها گفت: ما نباید نگاه جبران کسری بودجه از طریق رمزارزها را داشته باشیم. هدف ما فعلا باید این باشد که استخراج رمزارزها امنیت انرژی و شبکه برق را تهدید نکند و در چارچوبی مشخص و قانونمند فعالیت کند. الان هم با توجه به تغییر دولت منطقا باید فرصتی به دولت جدید بدهیم تا لایحه خود در این باره را تدوین کند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح نقاط قوت و ضعف استفاده از رمزارز در تبادلات اقتصادی کشور گفت: با توجه به ابعاد حقوقی حوزه رمزارز ما درخواست کردیم که این موضوع برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز ارسال شود.