ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

ورود مردم به هر بازاری باید همراه با آگاهی کامل و با تحلیل صحیح باشد. خرید و فروش هیجانی و تنها مبتنی بر اخبار موجود در فضای مجازی می‌تواند باعث ضرر سرمایه‌گذار شود.
دستورالعمل تازه FATF این هفته منتشر می‌شود؛

دیفای، NFTها و استیبل کوین‌ها هدف قرار می‌گیرند؟

گزارش‌های تازه نشان می‌دهد که کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)، دستورالعمل‌های تازه خود را هفته جاری منتشر خواهد کرد. گفته می‌شود که این دستورالعمل شامل مفادی مخصوص پلتفرم‌های همتا به همتا، استیبل کوین‌ها، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.
کارگروه ویژه اقدام مالی راهنمای بازبینی شده خود در مورد ارزهای دیجیتالی را هفته آینده منتشر می‌کند.
پادشاه رمزارزهای جهان با توجه شروع به کار صندوق قابل معامله بیت‌کوین در آمریکا سقف تاریخی خود را شکست و در کانال قیمتی جدید قرار گرفت. از نگاه تحلیلگران، چراغ سبز قانون‌گذار آمریکایی به صندوق بیت‌کوینی، نقطه عطفی در این بازار به شمار می‌رود. در یک گزارش دیگر نیز پژوهشکده پولی‌ و بانکی قوانین پیشنهادی نظارت بر رمز ارز‌ها در ایران را ارائه کرد.
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد:

استخراج رمزارزها در خانه از دلایل صدور قبوض‌ برق سنگین

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صرفا برای 15 درصد از مشترکان قبوض سنگین برق صادر شده که این گروه می‌توانند اعتراض خود را به صورت تلفنی و یا از طریق سامانه ثبت کنند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌تازگی گزارشی را در رابطه با میزان اثربخشی تحریم‌های اقتصادی این کشور منتشر کرده است که در آن از ارزهای دیجیتال به‌عنوان یکی از چالش‌های جدی برای ایالات متحده در حفظ کارایی تحریم‌ها یاد شده است.
گزارش جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد که استفاده از بیت کوین رایج‌ترین روش پرداختی در حملات باج‌افزاری ۳ سال گذشته بوده و در این مدت ۵.۲ میلیارد دلار باج به صورت بیت کوین پرداخت شده است.
یک کارشناس حوزه رمزارزها گفت: ورود بانک مرکزی به انتشار رمزارزها ضروری نیست و این کار مربوط به پروژه‌های تجاری این حوزه‌ است که شرکت‌های دانش بنیان متخصص در حوزه بلاکچین می‌توانند به آن ورود کنند و ضروری نیست که یک نهاد حاکمیتی به این حوزه ورود کند. از سوی دیگر، تاکنون در دنیا بانک‌های مرکزی به پروتکل مشخصی برای انتشار ارزهای فیات به صورت رمز دست پیدا نکرده‌اند.
در ساعات نخست معاملات روز یکشنبه، اکثر رمزارزها در محدوده قرمز قرار دارد.

ویتالیک بوترین، خالق ارز دیجیتال اتریوم، در جدید‌ترین مصاحبه خود سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAO)، ساختار شبکه اتریوم و توکن‌های غیرمثلی (NFT) را زیر ذره‌بین برده و نظر خود را درباره هریک از آنها گفته است.
اینکه واقعا چرا باید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؟ کدام ارز دیجیتال برای خرید مناسب است؟ از کجا می‌توانید ارز دیجیتال را بخرید و چگونه باید آنها را نگهداری کنید؟ همه و همه در این مطلب گنانده شده است.

آمریکا به صرافی‌های ارز دیجیتال:

جلوی عبور از تحریم را بگیرید

اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC)، دیروز طی اطلاعیه‌ای، دستورالعمل‌های لازم برای شرکت‌های فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال را ابلاغ کرد.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که به‌دنبال جهش قیمت بیت کوین، ارزهای مبتنی بر حریم خصوصی هم در ۲۴ ساعت گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و رشدی ۳ رقمی را تجربه کرده‌اند.
جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیل‌گر بلومبرگ، گزارش کرده است که از روز دوشنبه، صندوق قابل‌معامله در بورس بیت کوین پروشیرز (ProShares) معاملات خود را آغاز می‌کند. در صورت درستی گزارش، پس از صندوق والکری، این دومین ETF‌ بیت کوین است که از کمیسیون بورس آمریکا مجوز می‌گیرد.
اعضای جی 7 اعلام کردند: این ارزها باید به شکلی باشند که با حاکمیت بانک مرکزی تداخل نداشته باشند و استانداردهای سخت‌گیرانه و دقیق حریم خصوصی، شفافیت و قابلیت حسابرسی برای حفاظت از داده‌های کاربران را رعایت کنند.