کاهش سایز تراکنش های قراردادهای کاردانو

علاقه مندان به ارزهای دیجیتال درحال حاضر باید با مکانیزمی شبیه به پیشنهادهای بهبود کاردانو که در شبکه اتریوم(Ethereum) ارائه شده و پیشنهادهای بهبود اتریوم(Ethereum Improvement Proposals) نامیده می شود، آشنا باشند.
تصویر کاهش سایز تراکنش های قراردادهای کاردانو

به گزارش سایت خبری پرسون، با توجه به حساب توئیتر کاردانو اینسایت (Cardano Insights)، شبکه کاردانو (Cardano) به زودی پس از استفاده توسعه دهندگان از پیشنهادات CIP 31-33 که در هارد فورک وسیل (Vasil Hard Fork) اجرا می شود، کاهش اندازه تراکنش های قرارداد های هوشمند را ارائه خواهد کرد.

CIPها، فرآیندهای ارتباطی رسمی و فنی هستند که خارج از زنجیره اتفاق می افتد و برای ارائه اطلاعات به جامعه کاردانو طراحی شده اند. CIP ها به عنوان تعهد به پروژه های موجود در بلاک چین کاردانو ارائه نمی شوند و بیشتر شبیه مجموعه ای از راه حل ها برای مسائلی که معمولا در اکوسیستم ذکر می شوند، عمل می کنند.

CIPهایی که انتظار می رود اندازه تراکنش در شبکه را کاهش دهند، پیشنهادهای 31-33 هستند که از ورودی های مرجع (Reference Inputs) ، داده های درون خطی و اسکریپت های مرجع (Inline Datums and Reference Scripts) عبارت میباشند. همه این راه‌حل‌های پیشنهادی عمدتاً برای آشکار کردن داده‌ها در بلاک چین بدون هزینه و بازآفرینی UTXO از طریق ورودی‌های جدید، طراحی شده‌اند.

در حالی که کاردانو هنوز با مشکل مقیاس‌پذیری و تراکم شبکه مواجه نشده است، حتی در طول افزایش تعداد تراکنش‌ها با شکوفا شدن راه‌حل‌های DeFi در شبکه، توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی راه‌حل‌هایی هستند که باید بلاک چین را برای بار سنگین آینده، آماده کند.

علیرغم فرآیند توسعه فعال در پس زمینه، کاردانو (ADA) در سودآوری شکست خورده است. زیرا به عنوان یکی از دارایی ها با بدترین عملکرد در بازار ارزهای دیجیتال در دراز مدت، باقی مانده است.

در زمان انتشار این مطلب، ADA با قیمت 0.5 دلار معامله می شود و 40 درصد از ارزش خود را از ابتدای ماه، پس از عملکرد کلی بازار ارزهای دیجیتال از دست داده است.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

397848