ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

ماینرها به شکل انبوه از چین فرار کردند و به سوی ارزانترین منابع انرژی در جهان رفتند که به مهاجرت ماینینگ عظیم معروف شد. بسیاری از این ماینرها به آمریکا رفتند.
طی سال‌های اخیر ارزهای دیجیتال در معرض توجه بسیاری قرار گرفته‌اند و بیت کوین توانست صعود بسیار شدیدی را از خود نشان دهد. حال انتظار می‌رود این ارز دیجیتال پس از بیت کوین صعود قابل توجهی را تجربه کند.
قیمت اتریوم روز یکشنبه سقوطی شدید را تجربه کرد، ولی خریداران دیروز با فعالیت بالای خود، در کف تشکیل‌شده در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳,۳۶۹ دلار اقدام به خرید کردند. این مسئله نشانه‌ای مثبت است؛ چراکه بیانگر احساسات مثبت حاکم بر بازار و خرید در کف است.

یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار ارز دیجیتال گفته است قیمت بیت کوین می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی از ۱۰۰,۰۰۰ دلار عبور کند و پیش‌بینی کرده است که روند صعودی در سال ۲۰۲۲ هم ادامه داشته باشد.

معاملات بیت کوین همچنان در منطقه ۵۵۰۰۰ دلاری ادامه دارد. این رالی شارپی بیت کوین باعث شده است که چیرگی آن بر بازار رمزنگاری از ۴۰.۷۰ درصد روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) به حدود ۴۵ درصد امروز افزایش یابد. این نشان می دهد که روند قدرتمند بهبود بازار ارزهای رمزنگاری شده عمدتاً به رهبری بیت کوین صورت گرفته است.
ارزیایی وضعیت معاملات رمز ارزها نشان می دهد که در چند ماه گذشته در بیت کوین قیمت های پایین تقاضای شدید و در قیمت های بالا هم فروشنده کمی داشته، این به معنای ارزندگی و نوسان موقت آن است.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که معاملات ارزهای دیجیتال در برخی از موارد می‌تواند تأثیرات بدی بر سلامت روانی و روابط اجتماعی افراد داشته باشد و باعث افزایش سطح اضطراب، بروز افسردگی، بی‌خوابی و مواردی از این دست شود.
استیبل کوین‌ها (Stablecoins)، ارزهای دیجیتال باثبات یا ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت، یکی از نوآوری‌های جالب دنیای ارزهای دیجیتال هستند. می‌دانید که ویژگی بارز این ارزها، ثبات قیمت آنهاست. قیمت این ارزها در شرایط مختلف ثابت است و مانند سایر انواع ارزهای دیجیتال دچار نوسان نمی‌شود.
کارشناسان جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، بزرگ‌ترین بانک آمریکا، معتقدند که دلیل اصلی افزایش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر، بازگشت سرمایه‌گذاران نهادی به بازار این ارز دیجیتال بوده است.
السالوادور برای تشویق مردم این کشور به استفاده از والت رسمی Chivo، به مشتریانی که از بیت کوین برای خرید بنزین استفاده کنند، به‌ازای هر گالن بنزین ۲۰ سنت یارانه پرداخت می‌کند.
در زمان‌هایی که با مشکل برق مواجه خواهیم شد، قطعاً باید مانع کار استخراج ارزهای دیجیتال شد. فعلاً تا زمانی که مشکل در حوزه برق نداریم، مانعی برای کار استخراج فعالان استخراج ارزه‌ای دیجیتال نخواهد بود. خصوصاً در فصل سرما که نیاز به برق کشور کمتر هست.
آخرین وضعیت بازار رمز ارزها؛ 14 مهرماه

بیت کوین به بالای ۵۰ هزار دلار رسید

برای سومین هفته متوالی، جریان ورود سرمایه به بیت کوین مثبت بوده که این خبر بسیار خوبی برای بازار محسوب می‌شود. کمیته تجارت الکترونیکی سنای آمریکا نیز در حال آماده کردن طرحی برای فعالیت رمزارزهای ثابت (استیبل کوین‌ها) در چارچوب قانونی است. همچنین بانک مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرده است که رمزارزها تبدیل به صنعت بزرگی شده‌اند که نادیده گرفتنشان ممکن نیست.