امسال اتریوم بخریم یا بیت کوین؟

رمزارز اتریوم علیرغم افت مداوم بازار ارزهای دیجیتال، در برابر رقیب خود بیت کوین رشد کرده است. اما آیا جفت ارز اتریوم به دلار می‌تواند در ماه‌های آینده به رشد خود ادامه دهد یا خیر.
تصویر امسال اتریوم بخریم یا بیت کوین؟

به گزارش سایت خبری پرسون، برای پاسخ به این سوال باید نمودارهای قیمت را بررسی کرد. قیمت این جفت ارز اکنون بین پایین‌ترین سطح ۹ می یعنی ۰.۰۷۲۰ و سقف قیمت ۰.۰۷۵۹ دلار در ۱۰ می قرار گرفته و ۵.۵ درصد افزایش را تجربه کرده است. اتریوم نیز تقریباً ۹.۷۵ درصد در برابر دلار آمریکا رشد نموده و بیت کوین نیز در همان بازه زمانی روند صعودی مشابهی را تجربه کرده است.

به گزارش سایت کوین‌تلگراف، صعود این جفت ارزها پس از افت شدیدی که در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بودیم، اتفاق افتاده است. این افت اتریوم را به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۲ و بیت کوین را برای اولین بار از جولای ۲۰۲۱ به زیر ۳۰۰۰۰ دلار رساند.

وضعیت در بازارهای سنتی نیز بی‌شباهت به بازار رمزارزها نبود؛ چنان که شاخص S&P ۵۰۰، با ۳.۲ درصد کاهش و به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ رسید. از سوی دیگر، شاخص دلار به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته رسید و وضعیت پایدار خود را در زمان آشفتگی بازار حفظ کرد. علاوه بر این، استیبل‌کوین‌های ارز دیجیتال مشابه دیگر ارزهای دیجیتال شاهد افزایش مشابهی در تقاضا بودند.

حرکت‌های ETH/BTC آن را به آزمایش خط روند افقی چند ماهه خود به عنوان مقاومت نزدیک کرده و به نظر می‌رسد در حال شکل دادن یک الگوی “مثلث صعودی” است. مثلث‌های صعودی معمولاً الگوهای ادامه‌دهنده روند هستند، به این معنی که قیمت را در جهت روند قبلی خود هدایت می‌کنند. به عنوان یک قانون در تحلیل تکنیکال، شکست خط روند افقی بالایی مثلث، هدف سود معامله‌گران را به طولی برابر با حداکثر ارتفاع مثلث تغییر می‌دهد.

جفت ارز ETH/BTC چشم به حرکت صعودی بالاتر از خط روند افقی خود نزدیک به ۰.۱۱۰ بیت کوین دارد که در صورت رسیدن به آن افزایش بیش از ۵۰ درصدی را از سطح قیمتی ۱۰ می تا کنون تجربه خواهد کرد.

برعکس، ریجکت از خط روند افقی می‌تواند باعث شود تا ETH/BTC یک حرکت نزولی به سمت خط روند پایین‌ الگوی مثلث را دنبال کند.

396789