پیش بینی سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار توسط مارک موبیوس

در مصاحبه اخیر مارک موبیوس (Mark Mobius)، مدیر صندوق سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور با the Financial News، پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین ممکن است تا سطح ۱۰،۰۰۰ دلار هم سقوط کند.
تصویر پیش بینی سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار توسط مارک موبیوس

به گزارش سایت خبری پرسون، موبیوس گفت که با وجود افزایش کمک‌های اخیر، بحران ارزهای دیجیتال به پایان نرسیده است.

اوایل امروز، بزرگترین ارز دیجیتال جهان پس از سقوط به ۲۵،۴۰۱ دلار، به بالاترین سطح روزانه ۳۰،۹۶۰ دلار در صرافی Bitstamp بازگشت که پایین ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) محسوب می شود.

سقوط ارز دیجیتال Terra یک رویداد نادر بود که فشار فروش شدیدی را بر بازار وارد کرد. در حالی که قیمت LUNA به صفر می‌رسید، بازار تا حدی از افت اولیه خود بهبود یافت.

آن دسته از معامله گرانی که در اصلاح اخیر بیت کوین وارد بازار شدند، توانستند در کمتر از یک روز به سودهای چشمگیر بیش از ۲۰ درصدی دست پیدا کنند.

با این حال، موبیوس نسبت به خرید های در بازار نزولی هشدار داد. این سرمایه گذار افسانه ای معتقد است که معامله گران در نهایت یک چاقوی در حال سقوط را در دست می‌گیرند.

این سرمایه گذار کهنه کار بازارهای نوظهور می گوید که خرید بیت کوین فقط با قیمت ۲۰،۰۰۰ دلار منطقی است. او انتظار دارد زمانی که بیت کوین به سطح فوق الذکر بازگردد، یک جهش کوتاه مدت رخ دهد. موبیوس معتقد است که هیچ نوع بهبودی پایدار نمی‌باشد.

نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۰)، این سرمایه‌گذار آلمانی متولد آمریکا به درستی تنها چند روز قبل از رسیدن بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی ۶۹،۰۴۴ دلار پیش‌بینی کرد که این ارز دیجیتال «در یک مشکل واقعی» قرار خواهد گرفت.

بیت کوین در حال حاضر ۵۵/۳۸ درصد نسبت به اوج اخیر خود کاهش یافته است.

در گذشته، موبیوس می‌گفت که بازار ارزهای دیجیتال مانند ورود به یک کازینو است.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

397037