مروری بر وضعیت امروز بازار رمزارزها

طبق داده های وبسیات مرجع coinmarketcap، در 24 ساعت گذشته بیت کوین (BTC) تا 13.42% درصد کاهش یافته و به سطح کنونی 27111 دلار رسیده است. این کاهش سنگین قیمت با افت ملموس ارزش بازار این ارز تا حدود 520.402 میلیارد دلار همراه شد.
تصویر مروری بر وضعیت امروز بازار رمزارزها

به گزارش سایت خبری پرسون، روز چهارشنبه بازار کریپتو در دریایی از خون فرو رفت. زیرا مشکلات مربوط به استیبل کوین ها برخی از معامله گران را در حاشیه نگه داشت.

به گزارش CoinDesk، کمیسیون اروپا در حال بررسی ممنوعیت استیبل کوین های بزرگ مقیاسی است که به طور گسترده به جای ارز فیات استفاده می شوند.

از سوی دیگر، حجم معاملات بیت کوین طی چند روز گذشته بالاتر بوده است. این می تواند از نشانه های اولیه تسلیم شدن باشد زیرا BTC در حدود مارک 30000 دلاری تحکیم می شود.

نوسانات ضمنی اول ماه بیت کوین نیز به بالاترین سطح خود از ماه مارس (اسفند 1400) رسیده است. معامله گران نیز منتظر نوسانات بیشتر قیمت در کوتاه مدت هستند.

همانطور که دیروز هم گفتیم، بازار آلتکوین ها نیز همگام با بیت کوین روزهای سختی را سپری می کند. دومین رمزارز بزرگ بازار از دیروز بیش از 21 درصد از ارزش خود را از دست داده و با سقوطی شارپی به حدود 1840 دلار رسیده است. حتی استیبل کوین های بزرگی همچون تتر هم از نوسانات بازار نزولی فعلی در امان نبوده اند به طوریکه ارزش هر واحد استیبل کوین USDT به حدود 97 سنت رسیده است.

این کاهش قیمت در میان 10 ارز برتر بازار شدت بیشتری داشته است. بایننس کوین، ریپل، سولانا، کاردانو و دوج کوین همگی بین 25 تا 35 درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

در این میان، توکن بومی بلاک چین ترا یعنی LUNA، تا مرز 1 دلار سقوط کرد و 96 درصد از ارزش خود را تنها در یک روز از دست داد. LUNA قرار است شوک های قیمتی استیبل کوین الگوریتمی این بلاک چین یعنی TerraUSD (UST) را جذب کند، اما شکست UST در به دست آوردن مجدد مارک 1 دلاری، این رمزارز را عملاً بی ارزش کرد. در این لحظه LUNA با قیمت 0.27 دلار ترید می شود.

در میان آلتکوین های کوچکتر بازار، CVX، FTM، XEC ، ONE و GALA همگی بالای 40 درصد کاهش را شاهد بوده اند.

ازش تجمعی بازار ارزهای رمزنگاری هم امروز به حدود 1.161 تریلیون دلار رسیده و دامیننس بیت کوین بار دیگر تا 44.5 درصد افزایش یافت.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

396931