صرافی ها بیت کوین شما را می فروشند!

یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال ادعا کرد که بیت کوین های متعلق به مردم در صرافی ها در معرض فروش به شخص دیگر قرار دارند.

تصویر صرافی ها بیت کوین شما را می فروشند!

به گزارش سایت خبری پرسون، نقض های امنیتی و هک های پی در پی اغلب خطرات ذخیره بیت کوین (BTC) در صرافی های متمرکز را برجسته می کند. یکی از تحلیلگران حتی ادعا می کند که حفظ بیت کوین شما در صرافی ها نیز عاملی برای کاهش قیمت است.

روفاس کاماو، پژوهشگر و تحلیلگر بازار در اسکوپ مارکت کنیا، نظرات خود را در مورد اینکه چگونه نگه داشتن بیت کوین در صرافی باعث کاهش قیمت این رمزارز می شود، توضیح داد. کامائو معتقد است که خرید بیت کوین در صرافی ها تنها به منزله خرید «من به تو بدهکارم» (IOU) است که او آن را «بیت کوین پوچ» توصیف می کند.

این تحلیلگر همچنین به این نکته اشاره می کند که صرافی ها راه های زیادی را برای جلوگیری از برداشت بیت کوین ایجاد می کنند، مانند هزینه های برداشت بالا. از سوی دیگر، صرافی ها با ارائه خدمات استیکینگ، بیت کوین را در صرافی ها نگه می دارند.

به گفته کامائو، این کار به این دلیل انجام می‌شود که صرافی‌ها می‌توانند بیت‌کوینی را که در صرافی‌ها نگهداری می‌شود به خریداران دیگر بفروشند، در حالی که صاحب بیت کوین های پوچ از کسب بازدهی سالانه در بیت کوین خود خوشحال می‌ماند.

به دلیل این فرآیند، کامائو ادعا می‌کند که سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین را خریداری می‌کنند و آن را در صرافی‌ها نگه می‌دارند، دچار کسری می‌شوند، زیرا این فرآیند به صرافی‌ها امکان چاپ بیت‌کوین را می‌دهد و با افزایش عرضه، قیمت کاهش می‌یابد. او همچنین از کاربران خواست که دارایی‌های خود را از صرافی‌ها دور نگه دارند، کاری منطقی است که اگر می‌خواهید دنیا را با بیت کوین تغییر دهید، انجام دهید.

در حالی که بسیاری موضوع کامائو را در توییتر لایک و بازتوییت کردند، همه با اظهارات او موافق نبودند. کاربر توییتر کونگ مارک به کامائو پاسخ داد و گفت که موضوع او در بهترین حالت حدس و گمان است. علاوه بر این، فیلیپ انسیناس، کاربر دیگر توییتر نیز پاسخ داد که اگر چنین باشد، صرافی ها می توانند بیت کوین را بدون داشتن آن شورت کنند. انسیناس گفت که این "نمی تواند اتفاق بیفتد."

صرافی‌های کریپتو هم ادعای کامائو را انکار نکردند با این حال، اریک هی، رئیس LBank گفت:به صرافی هایی که این عمل را انجام می دهند، درس اساسی داده خواهد شد. او توضیح داد که:

«بازار به صرافی هایی که بیت کوین کاربران را می فروشند درس عبرت خواهد داد زیرا آنها نمی توانند بیت کوینی را که فروخته اند بازخرید کنند. مبادلاتی مانند این مطمئناً شکست خواهند خورد.»

او همچنین توضیح داد که صرافی‌های ارز دیجیتال که در حال حاضر در حال رشد و گسترش هستند، «معتقدان راسخ ارزهای دیجیتال» هستند. آنها کسانی هستند که معتقدند بیت کوین می تواند به مرز 100000 دلار برسد و بنابراین به جای انجام کارهای مبهم مانند فروش بیت کوین دیگران، بیت کوین می خرند.

در بیانیه ای، سخنگوی بایننس گفت که صرافی ها مجاز به انتقال وجوه کاربران خود بدون رضایت نیستند. بایننس به کاربران خود اطمینان خاطر داد که بیت کوین ها بطور ایمن در تاسیسات ذخیره سازی سرد آفلاین که در صرافی نگهداری می شوند، ذخیره و نگهداری می شوند.

396767