ایجاد چارچوب قانونی جدید برای صنعت کریپتو در کره جنوبی

بر اساس یک سند دولتی فاش شده منتشر شده در روزنامه کره ای Kukmin، دولت کره جنوبی قصد دارد قانون اساسی دارایی دیجیتال (DABA) را در سال آینده تصویب کند. این یکی از 110 هدف سیاستی است که رئیس جمهور جدید در اوایل سال جاری معرفی کرد.
تصویر ایجاد چارچوب قانونی جدید برای صنعت کریپتو در کره جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، یون(Yoon)،رئیس‌جمهور کره جنوبی، قصد خود را برای ایجاد یک چارچوب قانونی جدید برای صنعت کریپتو تا سال 2024(1403) اعلام کرده است. با اعمال این قانون جدید و افزایش تقاضا برای خدمات ارزهای دیجیتال در همه زمینه‌ها در تجارت، به نظر می رسد که آنها می توانند یک پیروزی بزرگ دیگر را به دست آورند.

این قانون شامل دارایی‌های دیجیتالی مانند ارز دیجیتال در سیستم نهادی می‌شود و در سال 2024 اجرا می‌شود. دولت همچنین تصمیم گرفت با تجدیدنظر در قانون بانک کره در سال آینده یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را معرفی کند.

طبق این بیانیه، دولت سیاستی را برای تهیه طرحی برای “چارچوب قانونی در دارایی های دیجیتال” اتخاذ کرد. این چارچوب بخشی از 110 هدف ملی است که رئیس جمهور جدید در اوایل سال جاری معرفی کرد، اما این اولین بار است که یک برنامه اجرایی سالانه علنی می شود.

این لایحه مبتنی بر هنجارهای بین المللی خواهد بود و از تجربیات بزرگ ترین اقتصادهای جهان استفاده می کند. هیئت محلی ثبات مالی (FSB) با بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) مستقر در بازل و قانونگذاران های ایالات متحده و اتحادیه اروپا همکاری خواهد کرد.

این پیش‌نویس شامل اقداماتی برای محافظت از سرمایه‌گذاران و تثبیت تراکنش‌ها از طریق تنظیم مقررات صدور دارایی‌های دیجیتال، لیست شدن و فعالیت‌های بازار است و انتظار گسترش در موسسات وجود دارد.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

397110