ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

در حالی که شاخص S&P 500 هفته گذشته با ضرر جزئی ۰٫۲۹ درصد مواجه شد، بیت کوین هفته را با افت قابل‌توجه ۵ درصد به پایان رساند. ضعف بیت کوین باعث کاهش قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها هم شد که نشان‌دهنده تضعیف احساسات در بازار است.
پس از سامسونگ، حالا شرکت ال‌جی هم می‌خواهد وارد دنیای NFT‌ها (توکن‌های غیرقابل تعویض) شود. این شرکت کره‌ای با تولید تلویزیون‌هایی که خرید و فروش توکن‌های NFT‌ را آسان می‌کند، قصد دارد گام جدید و مهمی را در مسیر پذیرش این نوع دارایی‌ها بردارد.
بیت‌کوین به کاهش خود در زیر منطقه پشتیبانی ۲۷ هزار دلار ادامه داد و حتی قبل از عملکرد گاوها، به زیر سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار رفت.

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان از لحاظ حجم معاملات، پس از لغو معاملات بدون کارمزد در ماه مارس، ۱۸ درصد از سهم بازار معاملات اسپات خود را تا تاریخ ۶ می به صرافی‌های آسیایی از دست داده است.
صرافی کریپتو بایننس اعلام کرد که پس از تصمیم اتاوا برای تشدید مقررات در مورد ارزهای دیجیتال، بازار کانادا را ترک خواهد کرد و پس از خروج بایننس از کانادا، ارزش بازار بیت‌کوین برای مدت کوتاهی هشت میلیارد دلار کاهش یافت.
رمزارزها که چند سالی است مورد توجه قرار گرفته‌اند، به دلیل حذف واسطه و ناشناس بودنشان مانند سایر حوزه‌ها، زمینه را برای سوء استفاده و کلاهبرداری از متقاضیان و خریداران فراهم کرده‌اند؛ به همین دلیل مسئولان توصیه می‌کنند افراد علاوه بر داشتن دانش کافی، نسبت به خطرات این حوزه آگاهی لازم را کسب کنند. 

رو گذشته، ۱۰ می، ایلان ماسک یک تصویر میم را در توییتر منتشر کرد که با استفاده از تصاویر یک مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به نام Milady ایجاد شده بود. مدت کوتاهی پس از آن، قیمت کف NFTهای این مجموعه از ۳٫۸ اتریوم (ETH) به ۷٫۳ اتریوم افزایش یافت.
بیت کوین (BTC) اخیراً به دلیل افزایش سرسام‌آور کارمزدهای تراکنش‌های خود، تحت فشار فروش قرار گرفته است؛ زیرا مقدار Gas به بالاترین حد در دو سال اخیر رسیده است و بازیکنان محبوب و تأثیر‌گذار در حوزه ارزهای دیجیتال مانند صرافی Binance را مجبور به تعلیق برداشت‌ها کرده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از حفره‌های مالیاتی به نفع سرمایه‌گذاران ثروتمند ارزهای دیجیتال انتقاد کرده و همسویی بین «جمهوری‌خواهان مجلس MAGA» و سرمایه‌داران سرمایه‌گذار در رمزارزها را مورد نکوهش قرار داده است.
ایشان واهی، یکی از مدیران سابق صرافی کوین‌بیس، به همراه برادرش نیکیل واهی به دو سال حبس محکوم شده‌اند. پس از اقرار به جرم در ابتدای سال، ایشان واهی به جرم خرید و فروش داخلی رمزارز به مدت دو سال زندان محکوم شد.
روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی موزه سینمای ایران فیلمی از تاریخ سینمای ایران بنام «فردوسی» را نمایش می‌دهد.

رییس شورای فقهی بانک مرکزی اظهار داشت: اعلام کرده‌ام که رمز ارز را پول و فراتر از آن یعنی رمزارز‌ها را مال نمی‌دانم. مال آن چیزی است که عقلا برای آن مالیت و ارزش قائل هستند و رمز ارز‌ها هنوز به چنین نقطه‌ای نرسیدند که عقلای عالم آن را مال بدانند.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

پای بیت کوین به صحرا باز شد

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، میزبان اولین عملیات استخراج بیت‌کوین در مقیاس بزرگ در خاورمیانه با مجموعه‌ای است که توسط سرمایه‌گذاری مشترک بین هلدینگ دیجیتال ماراتن و زیروتو توسعه می‌یابد.
بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، بایننس بیشترین میزان بی‌سابقه خروج بیت‌کوین را ثبت کرده و آخرین گزارش نشان می‌دهد که بایننس در ۲۴ ساعت گذشته جریان‌های غیرعادی در معاملات بیت‌کوین را تجربه کرده که بالاترین میزان در تاریخ خود است.