خطر بلوکه‌شدن رمزارز ایرانیان توسط تلگرام!

انجمن بلاکچین ایران در جدیدترین بیانیه خود، در مورد خطر شناسایی و بلوکه شدن دارایی‌های رمزنگاری‌شده ایرانیان توسط کیف پول تلگرام، هشدار داده است.
تصویر خطر بلوکه‌شدن رمزارز ایرانیان توسط تلگرام!

به گزارش سایت خبری پرسون، در بیانیه این انجمن آمده است:

اخیرا با افزایش فشار شناسایی و برچسب‌زنی بر دارایی‌های رمزارزی متعلق به ایرانیان، چه از طریق آدرس‌های کیف پول‌های اعلام‌شده و چه از طریق ارتباط بین آدرس کیف پول‌ها و یا آی‌پی و یا اظهار شخص کاربر، شاهد افزایش چشمگیر عکس‌العمل و اقدام پذیرندگان و پلتفرم‌های خارجی روی دارایی‌های رمزنگاری‌شده مردم هستیم.

آخرین نمونه آن، اقدام فوری و سریع پلتفرم تلگرام و کیف پول مخصوص در این پیام‌رسان برای دارایی‌های رمزنگاری‌شده ایرانیان می‌باشد. با توجه به تعداد بسیار بالای کاربران این پیام‌رسان در کشور، این خطر و هشدار گوشزد می‌شود که ولت معروف آن پلتفرم نیز برای ایرانیان امن نبوده و طبق اسناد واصله، نمونه‌هایی از بلوکه کردن دارایی‌ها در کیف پول تلگرام توسط آن پلتفرم مشاهده شده است.

شواهد نشان می‌دهد نام کاربری مخصوص این کیف پول متعلق به خود تلگرام می‌باشد و این مسدودسازی روی چند رمزارز مختلف (نه فقط TON) انجام شده است.

همچنان هشدار می‌دهیم کاربران هرگز دارایی‌های داخلی خود را به صورت مستقیم از کسب‌وکارهای ایرانی به کسب‌وکارهای خارجی انتقال نداده و با ریسک استفاده از پلتفرم‌های خارجی آشنا باشند.

به کسب‌وکارها توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر افزایش اقدامات ایمنی جهت جلوگیری از شناسایی آدرس‌های تجمیعی دارایی‌های رمزنگاری‌شده خود را در دستور کار قرار دهند

.

منبع: رمزارز نیوز

547900