ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

در ابتدای سال ۲۰۲۳، محصولات مجهز به فناوری هوش مصنوعی (AI) شاهد تقاضای بسیار بالایی بودند. این ترند به حوزه ارزهای دیجیتال هم نفوذ کرد و منجر به ایجاد ۷۴ توکن مبتنی بر هوش مصنوعی شد. تا پایان ماه فوریه امسال، ارزش بازار توکن‌های هوش مصنوعی به بیش از ۴ میلیارد دلار صعود کرده بود. با این حال، داده‌های بازار نشان می‌دهند که حجم معاملات و ارزش بازار رمزارزهای هوش مصنوعی در حال حاضر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.
روز گذشته ۲۸ می، قیمت فلوکی (FLOKI) بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت و این میم کوین محبوب بالاترین حجم معاملات خود را در بیش از سه هفته گذشته مشاهده کرد؛ زیرا معامله‌گران در بحبوحه برنامه‌های چین در رابطه با بازی متاورسی Valhalla آن، در حال سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال هستند.
پس از توافق اولیه کاخ سفید و جمهوری‌خواهان مجلس بر سر افزایش سقف بدهی، به نظر می‌رسد که خطر یک نکول بدهی فاجعه‌بار دیگر ایالات متحده را تهدید نمی‌کند. به دنبال انتشار این خبر، بازار سهام ایالات متحده رشد کرد و احساسات مثبت اکنون به بازار ارزهای دیجیتال هم نفوذ کرده است.

NFT‌های بیت‌کوین با نام مستعار اردینالز بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته فروش ۱۱۰ درصدی را افزایش داده و موجب رشد بیت‌کوین شده است.
با افزایش تعداد هک‌های مرتبط با پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) در صنعت کریپتو، پروتکل Jimbos آخرین موردی است که هدف حمله‌ هکرها قرار گرفته و مبلغ قابل‌توجهی از وجوه خود را از دست داده است.
در سه هفته گذشته، قیمت شیبا اینو (SHIB) بالاتر از خط روند حمایتی الگوی مثلث متقارن خود بوده است. در طول این ادغام، عدم موفقیت فروشندگان در پیگیری حمله خود (کندل‌های قرمز) نشانه انباشت فعال توسط خریداران بود. از آنجایی که هیچ روندی برای همیشه باقی نمی‌ماند، انتظار می‌رود که قیمت SHIB در روزهای آینده افزایش یابد.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

رالی بیت‌کوین آغاز می‌شود؟

قیمت بیت‌کوین پس از انتشار اخباری مبنی بر توافق جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، جمهوری‌خواه ارشد، از ۲۷هزار دلار عبور کرد.
در چند ماه گذشته و به دنبال رالی خیره‌کننده پپه (PEPE)، ارزهای دیجیتال مبتنی بر میم دوباره جذابیت زیادی را در بین کاربران به دست آورده‌اند. اکنون که این هیاهو کمتر شده، سرمایه‌گذاران می‌توانند میم کوین‌هایی را که همچنان سودآوری و ارزش سرمایه‌گذاری دارند، شناسایی کنند.
بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، روز جمعه با انتشار تصاویری از پشت صحنه‌ یک کمپین تبلیغاتی که فوق ستاره دنیای فوتبال، کریستیانو رونالدو، در آن حضور داشت، تعجب هواداران را برانگیخت.
نیورالینک (Neuralink)، استارتاپ رابط مغز و کامپیوتر ایلان ماسک، تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده را برای انجام آزمایش انسانی تراشه مغزی خود دریافت کرده است. در حال حاضر مشخص نیست که نیورالینک در این آزمایشات، چه نوع آزمایش‌هایی را انجام خواهد داد.
افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی‌های سرمایه‌گذاری، منبع جدیدی از درگیری در پرونده‌های طلاق را معرفی کرده است. دارایی‌های دیجیتال پنهان یک نگرانی رو به رشد است که منجر به آشفتگی در روند طلاق می‌شود.
مدیر ارشد امنیت بایننس هشدار داده که فناوری Deepfake که به دست کلاهبرداران رمزارزی برای دور زدن احراز هویت مشتری (KYC) در صرافی‌های رمزارزی مانند Binance استفاده می‌شود، پیشرفت زیادی کرده‌ است.
قیمت بیت کوین همچنان زیر ۲۷ هزار دلار باقی مانده و ضعف اخیر باعث شده که برخی از تحلیلگران، سقوط قیمت بیت کوین به سطوح کمتر از ۲۰ هزار دلار را پیش‌بینی کنند. در حالی که هر چیزی ممکن است، اما بعید به نظر می‌رسد که گاوها حمایت ۲۵ هزار دلاری را به آسانی از دست بدهند.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

تله خرسی بیت‌کوین کامل شد

معامله‌گران برتر می‌گویند که تله خرسی بیت‌کوین کامل شده است و به گفته گرت ون لاگن، تاجر و تحلیلگر ارزهای دیجیتال، بازار بیت‌کوین در حال آماده شدن برای تغییری قابل توجه است.
بیت کوین (BTC) اخیراً با فشار فروش مواجه شده و مدتی است که در ناحیه محدودی بین ۲۶,۵۰۰ تا ۲۷,۵۰۰ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات و نقدینگی بیت کوین نیز با افت جریان ورودی به صرافی‌ها، به پایین‌ترین سطوح خود کاهش یافته است.
پاسکال گوتیه (Pascal Gauthier)، مدیرعامل شرکت لجر (Ledger)، سازنده کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال، روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از نگرانی‌های امنیتی به وجود آمده پیرامون محصول جدید Ledger Recover عذرخواهی کرد. این شرکت همچنین گفته که راه‌اندازی ویژگی Ledger Recover را به تاخیر می‌اندازد و در جهت ایجاد کدهای بیشتر به صورت متن باز کار خواهد کرد.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال توصیه کرده تا تمام عمر و سرمایه خود را روی ارزهای دیجیتال و دوج کوین شرط‌بندی نکنند. در واکنش به این اظهارات، قیمت DOGE بیش از ۳ درصد کاهش یافت و به ۰٫۰۷۱ دلار رسید.
در دبی، یک توسعه‌دهنده اخیراً طرحی جسورانه را برای ساخت برج بیت ‌کوین ارائه کرده است.