اتریوم در مسیر افزایش یا کاهش قیمت؟/ سناریوهای احتمالی در روزهای آینده!

در حال حاضر افزایش قیمت اتریوم متوقف شده و قیمت پس از یک افزایش قابل‌توجه ثابت مانده است. این توقف، سرمایه‌گذاران را با این سؤال مواجه کرده است که افزایش قیمت اتریوم چه زمانی از سر گرفته خواهد شد. تجزیه و تحلیل نمودار اتریوم به ما بینشی در مورد سناریوهای احتمالی در آینده خواهد داد.
تصویر اتریوم در مسیر افزایش یا کاهش قیمت؟/ سناریوهای احتمالی در روزهای آینده!

به گزارش سایت خبری پرسون، نمودار اتریوم نشان‌دهنده یک عقب‌نشینی پس از یک افزایش شدید قیمت است. این مرحله نشان از روند صعودی سالم اتریوم است؛ زیرا به بازار اجازه می‌دهد سطوح حمایت جدیدی را ایجاد کند.

قیمت اتریوم هنوز بسیار بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه است که نشان می‌دهد روند کلی صعودی باقی می‌ماند. شاخص قدرت نسبی (RSI) از سطوح اشباع خرید عقب‌نشینی کرده است که می‌تواند فضایی را برای افزایش مجدد قیمت فراهم آورد.

اگر اتریوم توانایی حفظ سطوح حمایتی خود و تثبیت بالای میانگین متحرک خود را داشته باشد، این احتمال وجود دارد که شاهد یک رالی صعودی دیگر باشیم.

در عین حال باید با دقت مراقب باریک شدن باندهای بولینگر بود؛ زیرا در صورت شکست باند بالایی، می‌توان یک رالی صعودی دیگر را تجربه کرد.

برعکس، حرکت به زیر میانگین‌های متحرک می‌تواند نشان‌دهنده شکل گرفتن بازگشت نزولی باشد. افزایش فشار فروش و احساسات منفی بازار می‌تواند باعث کاهش قیمت شود.

یک تقاطع نزولی در شاخص همگرایی-واگرایی میانگین متحرک (MACD) می‌تواند این سناریو را تأیید کند که قیمت برای یک روند نزولی آماده می‌شود.

ethereum-eth-price-surge-halted-for-now-heres-when-it-might-start-again

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که نرخ توکن‌سوزی اتریوم پس از به‌روزرسانی Merge به رشد ثابتی رسیده است و این عامل به جنبه کاهش تورم اتریوم کمک می‌کند.

با این حال، نرخ توکن‌سوزی روزانه اتریوم در ۱۲ مارس به پایین‌ترین حد شش ماهه خود رسیده که این موضوع بیانگر آن است که از اوج ثبت‌شده خود نزدیک به ۸۹ درصد کاهش یافته است. چنین تغییراتی در نرخ توکن‌سوزی ممکن است بر عرضه و تقاضا و همچنین قیمت اتریوم تأثیرگذار باشد.

منبع: رمزارز نیوز

548416