واکنش انجمن بلاکچین به پیش‌نویس طرح رمزدارایی

انجمن بلاکچین طی اطلاعیه‌ای نسبت به پیش‌نویس طرح مجلس برای ساماندهی رمزدارایی‌ها موضع گرفته است.
تصویر واکنش انجمن بلاکچین به پیش‌نویس طرح رمزدارایی

به گزارش سایت خبری پرسون، این انجمن طی یک بیانیه پیش‌نویس طرح مجلس برای ساماندهی رمزارزها را ناپخته، غیرکارشناسی و ضدامنیت خواند.

این انجمن خطاب به کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اجرا نشدن ماده ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب ۱۳۹۰ و تأکیدات بخشنامه نهاد ریاست‌جمهوری برای «لزوم بهره‌گیری از نظرات تشکل‌های غیردولتی در تدوین مقررات و رویه‌های اجرایی» از بی‌توجهی به قانون و نادیده گرفتن نظرات کارشناسی در تهیه این سند انتقاد کرده و نگرانی‌های خود را به‌صورت عمومی اعلام کرده است.

انجمن بلاکچین ایران در بخشی از نامه خود آورده است: «ارزیابی کارشناسان انجمن بلاکچین این است که این سند از پایه غیرقابل‌قبول است و به‌هیچ‌وجه پختگی لازم برای تبدیل به قانون را ندارد.»

واکنش انجمن بلاکچین به پیش‌نویس طرح رمزدارایی

براساس بررسی‌های انجمن بلاکچین اشکالات این پیش‌نویس مربوط به بخش‌های مختلف، ازجمله بی‌توجهی به تبعات اقتصادی و امنیتی، رویکرد سنتی مجوزمحوری و نادیده گرفتن قوانین تحریم است.

همچنین در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «خودتنظیم‌گری در این کشور با حمایت پلیس فتای فراجا و همچنین وزارت اطلاعات در حال انجام است و کسب‌وکارهای قانون‌پذیر توسط 3 تشکل (انجمن بلاکچین، فین‌تک و سازمان نصر) به سازمان توسعه تجارت الکترونیک معرفی می‌شوند.»

منبع: همشهری آنلاین

562285