ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی در جهان، با اضافه کردن میم کوین پرطرفدار فلوکی (FLOKI) به دسته‌بندی‌های ویژه خود، به پذیرش گسترده این میم کوین کمک کرده است.
پلتفرم دارایی‌های دیجیتال بکت (Bakkt) مستقر در نیویورک، از حذف برخی از دارایی‌های رمزارزی به دلیل اقدامات نظارتی اخیر در آمریکا، خبر داده است. در همین راستا، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده که اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام می‌دهد، تا زمانی که شفافیت بیشتری در مورد نحوه ارائه لیست گسترده‌تری از کوین‌ها وجود داشته باشد.
بلک‌راک (BlackRock)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه در جهان (با حدود ۱۰ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت)، روز پنج‌شنبه برای راه‌اندازی یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین درخواست داد.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان؛

کدام رمزارز پایدار است؟

بیت‌کوین OG و دان هلد، مدرس در مورد اینکه کدام دارایی‌های رمزنگاری به احتمال زیاد از سرکوب کنونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده آمریکا (SEC) پایدار باقی خواهد ماند، نظرات خود را اعلام کردند.
شرکت Google Cloud از یک افزونه جدید رونمایی کرده است. در اقدامی جسورانه، گوگل با اطمینان توانایی خود را برای شناسایی سریع و خنثی کردن تهدید موذیانه کلاهبرداری‌های رمزارزی از طریق این پیشنهاد پیشرفته ابراز می‌کند.
پس از صعود چشمگیر بیت کوین (BTC) به نزدیکی 69000 دلار در اواخر سال 2021، بسیاری از کارشناسان توافق دارند که سطح 100 هزار دلار رکورد بعدی بیت کوین است. بیشتر گمانه‌زنی‌ها، درباره زمان رسیدن بیت کوین به این نقطه است.
در نیمه اول سال 2023، بیت کوین (BTC) شرایط پرتلاطمی را سپری کرد، اما با افزایش 55 درصدی قیمت خود از ابتدای سال، امیدواری‌ها را در بین سرمایه‌گذاران خود زنده نگه داشت و تقریباً 48,000 نفر از سرمایه‌گذاران خود را به میلیونر تبدیل کرد.
روز گذشته ۱۳ ژوئن، خدمات وب آمازون (AWS) در بخش‌هایی از ایالات متحده دچار قطعی موقت شد و برای حدود ۳ ساعت از کار افتاد. بسیاری از سازمان‌های خبری اصلی، مانند آسوشیتدپرس، تحت‌تأثیر قرار گرفتند و نتوانستند مقالاتی را منتشر کنند.
بر اساس گزارش منتشرشده توسط شرکت تحلیلی Elliptic، یک گروه هکری معروف در کره شمالی به نام لازاروس (Lazarus) به‌تازگی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را در یک حمله به کیف پول رمزارزی اتمیک (Atomic) به سرقت برده است.
روز گذشته، سه‌شنبه ۱۳ ژوئن، یک روز مهم در نبرد حقوقی شرکت ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده بود؛ چون اسناد مربوط به اظهارات ویلیام هینمن (William Hinman)، مدیر سابق امور مالی این کمیسیون که گفته می‌شود دلایل مهمی برای پرونده ارائه می‌دهد، در نهایت به‌صورت عمومی منتشر شد.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان؛

رکوردی جدید از بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس آخرین گزارش شرکت سرمایه‌گذاری کوین شرز، صندوق‌های دارایی دیجیتال، هفتمین هفته متوالی خروج خالص را ثبت کردند که نشان دهنده عدم اطمینان رایج در بازار است و جریان خروجی از ۶۲ میلیون دلار در هفته قبل به ۸۸ میلیون دلار افزایش یافته که نشان دهنده افزایشی نزدیک به ۴۲ درصد است.


وارن دیویدسون (Warren Davidson)، یکی از نمایندگان ایالات متحده، روز گذشته لایحه «قانون تثبیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)» را به مجلس نمایندگان معرفی کرد که یکی از مفاد اصلی آن، اخراج گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون SEC است.
در روزهای اخیر، آلت‌کوین‌ها مرحله دیگری از رکود دردناک را پشت سر می‌گذارند که ناشی از سرکوب ارزهای دیجیتال اصلی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در ایالات متحده است. در این میان، بخش میم‌کوین‌ها هم همچنان در حال از دست دادن سرمایه است. با این حال، برخی از آنها امروز توانستند وارد منطقه سبز شوند.
پالیگان، یک پلتفرم مقیاس‌پذیری لایه دوم برای اتریوم، اخیراً با چالش‌های بزرگی روبرو شد؛ زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده رمزارز بومی این پلتفرم، یعنی MATIC را یک اوراق بهادار نامید. اما تیم پالیگان این اخبار را نادیده گرفته و اخیراً از نسخه دوم پلتفرم خود، یعنی پالیگان ۲ (Polygon 2.0) برای ساخت «لایه ارزش اینترنت» رونمایی کرده است.
قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP) به افشای اسناد مربوط به سخنرانی ویلیام هینمن (William Hinman)، مدیر سابق امور مالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا که قرار است امروز منتشر شوند، واکنش مثبت نشان داده و با ۳ درصد رشد به حدود ۰٫۵۳ دلار رسیده است. برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت ریپل نیز با اشاره به این موضوع، گفته که این اسناد ارزش صبر کردن را دارند.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پلتفرم مالی غیرمتمرکز Sturdy Finance مورد سوءاستفاده قرار گرفته، اما به نظر نمی‌رسد این حادثه ناشی از هک قرارداد هوشمند یا نقض امنیتی باشد، بلکه به نظر می‌رسد که این موضوع به دستکاری قیمت‌ها مربوط می‌شود.
با شروع هفته کنونی، احتمالا بازار ارزهای دیجیتال برای پویاترین هفته خود آماده می‌شود، این هفته مملو از رویدادهایی است که می‌تواند باعث افزایش بی‌نظیر نوسانات شود؛ به دنبال فروش گسترده اخیر آلتکوین‌ها و کاهش متوسط قیمت بیت‌کوین، معامله‌گران ارزهای دیجیتال خود را برای تغییر لرزه‌ای در پویایی بازار آماده می‌کنند.