تحلیل تکنیکال هفتگی بیت‌کوین و اتریوم (هفته سوم آذر)

در این مطلب، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت بپردازیم.
تصویر تحلیل تکنیکال هفتگی بیت‌کوین و اتریوم (هفته سوم آذر)

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه با ما همراه باشید.

بیت کوین

به دنبال افزایش قابل‌توجه قیمت بیت کوین به نزدیکی ۴۴،۷۰۰ دلار، در تاریخ ۱۱ دسامبر شاهد حرکت نزولی ناگهانی این ارز دیجیتال بودیم. در واقع، شکست در از سرگیری روند صعودی ممکن است باعث فروش توسط معامله‌گران شده باشد.

نمودار روزانه BTC/USDT.
نمودار روزانه BTC/USDT.

همان‌طور که از دم بلند روی کندل هم دیده می‌شود، یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که قیمت از متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰،۷۰۸ دلار) برگشته است. خریداران بار دیگر سعی خواهند کرد که جفت ارز BTC/USDT را به بالای ۴۴،۷۰۰ دلار برسانند، اما خرس‌ها هم ممکن است به این راحتی تسلیم نشوند. واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) هشدار می‌دهد که مومنتوم صعودی در حال کاهش است.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این اصلاح می‌تواند تا سطح بریک آوت ۳۷،۹۸۰ دلار ادامه پیدا کند. در این سطح احتمالاً شاهد خرید قوی توسط گاوها خواهیم بود. از طرف دیگر، یک بریک آوت و بسته شدن کندل قیمت بالای سطح ۴۴،۷۰۰ دلار نشان می‌دهد که گاوها دوباره کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اند.

اتریوم

در تاریخ ۹ دسامبر قیمت اتریوم از ۲،۴۰۳ دلار پایین آمد و در ۱۱ دسامبر، به زیر سطح بریک آوت در ۲،۲۰۰ دلار سقوط کرد. این امر نشان می‌دهد که گاوها در حال خروج از بازار هستند.

نمودار روزانه ETH/USDT.
نمودار روزانه ETH/USDT.

پرایس اکشن اتریوم در چند روز گذشته یک واگرایی منفی در RSI ایجاد کرده که نشان‌دهنده تضعیف مومنتوم صعودی است. با این حال، گاوها به شدت در تلاشند تا از متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲،۱۸۶ دلار) دفاع کنند. اگر قیمت از سطح فعلی جهش کند، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا با سوق دادن جفت ارز ETH/USDT به بالای سطح ۲،۴۰۳ دلار، روند صعودی را از سر بگیرند. اگر آنها موفق شوند، قیمت اتریوم ممکن است تا ۲،۵۰۰ دلار و سپس، تا ۳ هزار دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر کندل قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، این دیدگاه خوش‌بینانه باطل خواهد شد. در این صورت، ممکن است شاهد اصلاح بیشتر قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲،۰۱۲ دلار) باشیم.

منبع: رمزترز نیوز

561952