با این سپرده گذاری، 4 درصد سود سالیانه دریافت کنید!

روز سه شنبه، صرافی بزرگ کوین بیس در یک پست وبلاگی اعلام کرده است که کاربران می توانند از طریق محصولی که این شرکت آنرا با حساب پس انداز ارزهای فیات مقایسه می کند، با سپرده گذاری و وام دادن (USDC) USD Coin سود سالیانه 4 درصدی دریافت کنند.
تصویر با این سپرده گذاری، 4 درصد سود سالیانه دریافت کنید!

به گزارش سایت خبری پرسون، به نظر می رسد کوین بیس با این پیشنهاد در اصل بانک ها را هدف قرار داده است چرا که ادعا می کند سودی که در مقابل این دارایی پرداخت می کند بهتر از یک حساب پس انداز معمولی در ایالات متحده است.

هرچند کوین بیس گفته است که برخلاف حساب های پس انداز معمولی، USDC وام داده شده توسط “شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال” یا “شرکت حمایت از سرمایه گذاران اوراق بهادار” محافظت نمی شود . در حالی که بیشتر حساب های پس انداز در ایالات متحده سودی کمتر از 1٪ به ازای دلار سپرده گذاری شده ارائه می دهند، بسیاری از پلتفرم های رمزنگاری برای وام دادن استیبل کوین های دارای پشتوانه دلاری، نرخ بهره حدوداً 8 درصدی در نظر می گیرند.

کوین بیس هشدار داده است که شاید این نرخ بهره بالا برای سرمایه گذاران جذاب باشد ولی به خاطر احتمال سپرده شدن دارایی ها به اشخاص ثالث ناشناس می تواند منجر به از دست دادن کل دارایی های رمزنگاری شما شود.

در زمان انتشار این مطلب، USDC با سرمایه بازار 25 میلیارد دلاری هشتمین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار و تتر (USDT) با ارزش بازاری در حدود 62.5 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته و همچنان محبوب ترین استیبل کوین رایج در بازار به شمار می آید.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

309916