تحلیلگرِ رُک آقای نهنگ(Mr.whale):

عدم توانایی بیت کوین در تشکیل سقف جدید در 80 روز نشانگر بازار خرسی است

یک تحلیلگر پیشرو در بازار بیت کوین با تقریبا یک چهارم میلیون دنبال کننده اعلام کرده که بازار گاوی به پایان رسیده است.

تصویر عدم توانایی بیت کوین در تشکیل سقف جدید در 80 روز نشانگر بازار خرسی است

به گزارش سایت خبری پرسون، تحلیلگرِ رُک آقای نهنگ(Mr.whale) اعلام کرده است که شرایط فعلی بازار نشان می دهد که یک بازار خرسی قریب الوقوع است.

این تحلیلگر در توئیتی در ۶ جولای(امروز) اعلام کرد که ناتوانی بیت کوین در تشکیل سقفهای جدید در طول بیش از ۸۰ روز تأیید این است که بازار گاوی به پایان رسید، هرگز در هیچ بازار گاوی در کل تاریخ بیت کوین ما برای این مدت طولانی اصلاح نداشته ایم و سپس سقفهای جدید در همان سال ساخته شده است.

توسط یک کاربر اشاره شد که یک پنجره 7 ماهه در طول دوره صعودی سال 2013 وجود داشت که در آن بیت کوین یک سقوط تند حدود 70-80 درصدی از سقف قبلی داشت. این موضوع قبل از آن بود که بیت کوین یک حرکت نهایی به سقف 1000 دلار در اوج آن چرخه داشته باشد.

برخی دیگر گفتند که این چرخه به دلیل تمام عوامل اضافیِ دخیل، با چرخه های قبلی متفاوت است.

بیت کوین هم اکنون بیش از شش هفته است که در حالت تحکیم خود است که به این معنی است که حرکت بزرگتری در حال نزدیک شدن است. نگاه کردن به نمودار از نمایی دورتر نشان می دهد که "آقای نهنگ" می تواند فرض درستی داشته باشد.

مهاجرت ماینرها خوب یا بد؟

سرکوبهایی علیه رمزارزها وجود داشته است و بانکها FUD (ترس، عدم اطمینان، شک) را در طول چند چرخه گذشته تقویت کرده اند، اما هرگز ممنوعیت استخراج آشکار در کشوری که بیش از 65٪ قدرت هش(Hash power) را در اختیار دارد، وجود نداشته است.

بسیاری از ناظران صنعت این را به طور کلی به عنوان یک مسأله مثبت در نظر میگیرند چرا که هش ریت را از رژیم استبدادی چین به دیگر کشورها پخش میکند. عملیات استخراج می تواند به قلمروهای کریپتو پسندتر مهاجرت کند و از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کند که یکی دیگر از جنبه های مثبت است.

ارائه دهنده تجزیه و تحلیل درون شبکه ای، Glassnode در گزارش هفتگی خود نشان داد که شبکه بیت کوین در حال تطبیق خود با کاهش نرخ هش به خاطر خاموش کردن دستگاههای استخراج کنندگان چین میباشد.

اگرچه نوسانات زیاد از قیمت بیت کوین خارج میشود، در صنعت استخراج این نوسانات افزایش یافته است همانطور که شبکه بیت کوین با کاهش باور نکردنی Hash power در طول مهاجرت بزرگ تطابق پیدا میکند.

هش ریت بیت کوین به کاهش ادامه می دهد و در حال حاضر با توجه به Bitinfocharts به 76.7 اگزا هش بر ثانیه رسیده است. این یک افت 55 درصدی از سقفِ 171 اگزا هش بر ثانیه ای اواسط ماه مه(اردیبهشت) خود است.

چشم انداز قیمت بیت کوین

در زمان انتشار این مطلب با استناد به Coingecko بیت کوین با یک رشد 1.4 درصدی در قیمت 34750 دلار معامله میشود. با این حال، روند کلی به سمت پایین باقی می ماند همانطور که این دارایی همچنان سقفها و کفهای پایینتری تشکیل میدهد.

برای خارج شدن از این روند، بیت کوین نیاز به شکستن مقاومت 37000 دلار در کوتاه مدت دارد. عدم انجام این کار می تواند باعث ریزش آن تا زیر حمایت 32000شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع:cryptopotato

321709