به دلیل توییت ایلان ماسک؛

صرافی بایننس دادگاهی می شود؟

به گزارش میلان فینانزا  (Milano Finanza)، بایننس، بزرگترین صرافی ارز رمزنگاری شده توسط حجم معاملات گزارش شده، با یک دادخواست حقوقی از سوی شرکت حقوقی لخیا آووکاتی (Lexia Avvocati) و کنسرسیوم بلاک چین سوئیس روبه‌رو شده است.

تصویر صرافی بایننس دادگاهی می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این اقدام حقوقی با هدف جبران خسارت وارده توسط گروهی از معامله گران آتی از ایتالیا و دیگر کشورها انجام شده است که در 8 فوریه(20 بهمن) ، روزی که تسلا خرید 1.5 میلیارد دلاری خرید بیت کوین را اعلام کرد ، برای چندین ساعت نمی توانستند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند .

توییت ماسک باعث جهش گسترده نوسانات شد و معامله گران به دلیل تعلیق بی برنامه قادر به مدیریت موقعیت های باز تجاری خود و مشاهده مانده حساب های خود نبودند. این امر باعث لیکوئید شدن بسیاری از معاملات شد و تریدرها ده‌ها میلیون دلار ضرر کردند.

در تاریخ 23 فوریه(4 اسفند)، بایننس با انتشار اطلاعیه ای در مورد مشکلی در سیستم معاملات آتی خود که یک روز قبل ثبت شده بود ، از کاربران متضرر دعوت کرد.

در حالی که برخی از مشتریان Lexia Avvocati درخواست جبران خسارت می کردند، شرکت حقوقی در نامه خود می نویسد که آنها مجبور شده اند از پیشنهاد را رد کنند زیرا بایننس پیشنهادهای جبران خنده آوری ارائه داده است و مبلغی رقت انگیز برای جبران خسارات وارده به مشتریان ارائه داده است و چاره ای جز رد چنین پیشنهادهای خنده آور نبوده است.

Lexia Avvocati ادعا می کند که این اتفاق برای اولین بار نبوده و در 19 مه(29 اردیبهشت)، روزی که رگلاتورهای مالی چین اعلام کردند بانک ها و شرکت های مالی از ارائه خدمات به مشتریان ارزهای رمزپایه منع شده اند، سیستم های معاملاتی بایننس برای چند ساعت به حالت تعلیق درآمد.

حوادث مشابهی در 18 آوریل(29 فروردین)، 5 مه(15 اردیبهشت) ، 28 مه(7 خرداد) و 4 ژوئن(14 خرداد) نیز رخ داده است.

در این نامه آمده است که بایننس می تواند تا 12 ژوئیه(21 تیر) به بازرگانان خسارت بدهد تا از شکایت جلوگیری کند.

شاکیان علاوه بر ارجاع بایننس به دادگاه، همچنین هشدار می دهند که با نهادهای نظارتی در اتحادیه اروپا و سوئیس تماس خواهند گرفت و از آنها می خواهد که علیه صرافی اقدام کنند و حتی آن را تعطیل کنند.

وکلای Lexia Avvocati اظهار داشتند که ظاهراًبایننس مجاز به ارائه محصول معاملات آتی خود در اروپا طبق بخشنامه 2014/65 / EU نیست.

طی چند هفته گذشته بزرگترین صرافی رمزنگاری در جهان با نظارت گسترده ناظران در سراسر جهان روبرو شده است، از جمله شکایت کیفری از SEC تایلند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: u.today

321999