تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران درپاسخ به این سوال که مولتی ویتامین بهتر است یا مصرف جداگانه هر ویتامین نیز گفت: بستگی به شرایط فرد دارد. سالمندان معمولا غذای کافی دریافت نمی‌کنند برای همین باید مولتی ویتامین و مواد معدنی مصرف کنند.
یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده که اسانس روغنی زیره سیاه از رشد باکتری های مضر روده جلوگیری می کند و در عین حال باکتری های مفید را دست نخورده باقی می گذارد.

بیماری های ارتوپد مربوط به ساختار استخوان‌های بدن است که در بخش‌های مختلفی از ساختار کلی قرار دارند. سلامت و توانایی بدن هر فرد به سالم‌بودن استخوان‌های او بستگی دارد بنابراین، محافظت از آنها در مقابل بروز بیماری‌های ارتوپد بسیار مهم است.
دانه چیا یکی از بهترین و مفیدترین دانه‌های خوراکی است. این دانه‌های سیاه و سفید، آب دوست هستند و می‌توانند تا ۱۲ برابر وزن خود آب جذب کنند، برای همین میان ورزشکاران و افرادی که رژیم می‌گیرند طرفدار دارد.
گرمای تابستان یکی از معضلات بزرگ در این فصل از سال است. شما هم اگر با خنک نگه داشتن بدن تان در روزهای گرم تابستان مشکل دارید به شما 11 ماده غذایی را پیشنهاد می کنیم.
بعضی نوشیدنی‌ها علاوه بر تامین رطوبت بدن به چربی‌سوزی نیز کمک می‌کنند که در کنار تغذیه متعادل و ورزش منظم راهکار مناسبی برای رسیدن به تناسب‌ اندام خواهند بود.
اگر شماهم به استفاده از محصولات ارگانیک و تازه علاقه دارید می‌توانید برخی محصولات کشاورزی مانند خیار را خودتان در خانه پرورش دهید.
نتایج تحقیق کنونی نشان می‌دهد که ترکیبات قهوه ممکن است پتانسیل پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر را داشته باشد؛ قهوه اسپرسو می‌تواند حاوی ترکیباتی باشد که پیشرفت بیماری آلزایمر را مختل کند.
بر اساس یک مطالعه هندی هل فواید زیادی برای سلامتی بدن و جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری ها دارد.
پاسخ محققان به این سوال یک "بله" قطعی نیست. به نظر می رسد که مصرف مکمل ‌های ویتامینی به‌ ویژه مولتی ویتامین ‌ها، آنقدرها هم که فکر می‌ کنیم سودمند نیست.
ما روزانه با انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها مواجه می‌شویم که با ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن ممکن است دچار بیماری‌های مختلفی شویم. با تقویت سیستم ایمنی می‌توانیم بدن را در مقابل میکروب‌ها محافظت کرده و سیستم دفاعی با شناسایی ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌تواند اقدامات پیشگیرانه را در مقابل آنها انجام دهد. در این میان برخی مواد غذایی نیز نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند که با شناخت مزایای آن می‌توانیم آنها را در سبد غذایی خود قرار دهیم. ما نیز در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که چه غذاهایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؟
کلروفیل یک پیگمان سبز است که در بخش‌های سبز گیاهان، جلبک‌ها و برخی باکتری‌ها یافت می‌شود. این پیگمان نقش کلیدی در فرایند فتوسنتز دارد، که یک فرآیند ضروری برای تولید انرژی در گیاهان است. همچنین، کلروفیل مسئول ازدیاد رنگ سبز برگ‌ها و جلبک‌ها است.
سازمان آگهی های پرسون