تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

زائران مبتلا به مشکلات مفصلی برای شرکت در پیاده روی اربعین در اولین گام باید شرایط جسمانی خود را بسنجند و در مرحله بعد نکات لازم برای حظ سلامت خود در پیاده‌روی اربعین را فرابگیرند.
گاهی اشتباهات ساده در نحوه رسیدگی و تهیه غذاهای مصرفی خانواده می‌تواند منجر به بیماری جدی شود، برای اینکه از مسمومیت ناشی از غذا برای خود و اعضای خانواده پیشگیری کنیم باید نکات ساده‌ای را حین آماده‌سازی و پخت مواد غذایی به کار بگیریم.
آب کرفس حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و فلاونوئیدها است که به عنوان مهمترین عوامل مبارزه با آسیب‌های اکسیداتیو در بدن شناخته می‌شوند. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به پیشگیری از ایجاد آسیب‌های سلولی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند.
سرم لیفتینگ صورت گاتیو به خاطر تاثیر فوق العاده ای که روی چین و چروک ها دارد و باعث کشیدگی قابل توجه پوست میشود.
محققان با استفاده از مدل‌های ژنتیکی در پژوهش جدیدی دریافته‌اند که مادران با مصرف غذاهای سالم و مغذی در مراحل ابتدایی بارداری می‌توانند به بهبود سلامت مغز فرزندان و حتی نوه‌های خود کمک کنند. دانشمندان می‌گویند یافته‌های آن‌ها یک بار دیگر نشان می‌دهد که رژیم غذایی سالم در دوره بارداری چقدر اهمیت دارد.
اگر فکر می‌کنید که با مشکل نازک‌شدگی غیرعادی یا ریزش موها مواجه شده‌اید، در درجه اول باید رژیم غذایی خودتان را بررسی کنید. از طرف دیگر، وقتی که درباره رشد باکیفیت و سالم موها صحبت می‌کنیم، ویتامین‌های گروه B همیشه نقش مهمی دارند. بنابراین اگر می‌خواهید که رشد موهای خودتان را به سطح مطلوب و باکیفیتی برسانید، حتما این منابع غذایی حاوی ویتامین‌های B را به رژیم غذایی روزانه خودتان اضافه کنید.
از آنجایی که کبد یکی از ارگان‌های اصلی است باید پس از مسمومیت، فورا سم‌زدایی شود. بسته به شیوه زندگی شما، کبد می‌تواند فورا مسموم شود و شما را دچار مشکل کند و رنج بکشید و می‌تواند کار آنرا متوقف سازد.
مناطق آبی که ساکنان آن عمر طولانی دارند پنج منطقه اوکیناوا در ژاپن، ساردینیا در ایتالیا، نیکویا در کاستاریکا، ایکاریا در یونان و لوما لیندا در کالیفرنیا را شامل می‌شوند.
تحقیق جدیدی توسط ینگ سان و همکارانش از بانک زیستی انگلستان، ارتباط بین مصرف برخی نوشیدنی‌ها و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را نشان داده است.
شاید شما نیز این با‌ور سنتی را شنیده باشید که به هیچ عنوان نباید «شیر داغ و عسل» را در ترکیب با یکدیگر مصرف کرد، در واقع فضای اینترنت مملو از موضوعاتی این چنینی است که در بسیاری از آنها در خصوص اثرات مضر افزودن عسل در شیر گرم ابراز نگرانی شده است.
دانشمندان نزدیک به ۵۰۰ ژن را شناسایی کرده‌اند که تأثیر قابل‌توجهی بر انتخاب‌های غذایی ما دارند. این بررسی در مقیاس بزرگ در زمینه رژیم‌ غذایی و ژنتیک نشان دهنده پیشرفت قابل‌توجهی به سمت ایجاد راهبردهای تغذیه شخصی، با هدف افزایش سلامت و کاهش بیماری، بر اساس ساختار ژنتیکی فرد است.
خیار به عنوان یک میوه تازه و سرشار از آب، اغلب در فصل‌های گرم تابستان مصرف می‌شود. اما برخلاف باورهای عمومی، خواص خواب‌آور خیار در شب همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بخوابید و صبحگاه مناسب‌تری داشته باشید.
سازمان آگهی های پرسون