به گزارش سایت خبری پرسون، نقیایی اعلام کرد: کمبود فسفر از سوی بدن برخلاف ادعای برخی کارشناسان از طریق مغز تامین نمیشود بلکه تامین آن از طریق خون است.
رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی استان در همین راستا مصرف پنیر به عنوان صبحانه دانش آموزان را بلامانع میداند و میگوید: مصرف صبحانه سالم عامل مهمی در یادگیری مطالب توسط دانش آموزان است.
به گفته وی، با توجه به این که ذخایر قندخون بدن از نظر زمانی محدود است، افراد در ساعات اولیه صبح فعالیت مغزی پایینی دارند؛ به همین خاطر مصرف صبحانه میتواند این مشکل را برطرف کرده و به یادگیری بیشتر افراد کمک کند.
نقیایی عنوان میکند: برای این که یادگیری دانش آموزان در ساعات اولیه صبح از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، توصیه میشود ترجیحاً مصرف صبحانه در دو مرحله صورت گیرد.
وی خاطرنشان میکند: اشتهای کودکان در ساعات اول صبح پایینتر بوده و با توجه به این موضوع باید قبل از رفتن به مدرسه یک صبحانه سبک مانند نان و مربا و یا نان و عسل مصرف کنند.
وی میگوید: برای صبحانه دوم نیز فرد باید در ساعت استراحت اول مدرسه یک ماده غذایی حاوی پروتئین مصرف کند.
رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی ضمن بیان اینکه مصرف مواد غذایی دارای پروتئین منجر به رشد بافتی و مغزی و سیری پایدارتر در دانش آموزان میشود، ادامه میدهد: بهترین منابع پروتئینی برای صبحانه خوراکیهایی همچون نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ آب پز و یا نان و حبوبات پخته مانند عدسی و خوراک لوبیا است.
وی با اشاره به نقش موثر مصرف میان وعده ها در افزایش یادگیری دانش آموزان متذکر میشود: مصرف میوه و آجیل نیز میتواند انواع ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز را برای دانشآموزان فراهم کند.
نقیایی در پایان نیز اظهار میکند: متقابلاً مصرف تنقلات غیر تغذیهای و نامناسب مانند چیپس، پفک، ساندویچهای حاوی سوسیس و کالباس و غیره نه تنها نیازهای تغذیهای دانش آموز را برطرف نمیکند بلکه مانع از مصرف وعدههای اصلی بعدی در منزل میشود.
منبع: برترین ها