تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

مصرف آبغوره در درازمدت و در کنار آن اصلاح سبک زندگی از جمله داشتن خواب منظم، ورزش و داشتن برنامه غذایی مناسب می‌تواند تاثیر کوچکی بر روی کنترل فشارخون و چربی خون داشته باشد که با نظر پزشک هم می‌توان مصرف دارو را به تدریج حذف کرد.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که دائماً هوس مواد غذایی مختلف را می‌کنید یا اینکه اصلا هوس می‌کنید همه چیز بخورید، باید بدانید که صدای هشدار از طرف بدنتان برای شما به صدا در آمده است.
در یک رژیم غذایی نرمال، توصیه می‌شود بادام را در طول هفته به میزان یک سوم فنجان میل کنید. چربی غیراشباع تک سالم موجود در بادام، به کاهش سطح کلسترول خون و کاهش التهاب شریانی کمک می‌کند که در نهایت باعث کاهش فشار داخل رگ‌ها می‌شود.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا تایید کرد؛

سالم‌ترین سبزی جهان مشخص شد

گزینه‌های احتمالی برای شناخته شدن به عنوان سالم‌ترین سبزیجات اسفناج و چغندر به همراه برگ آن بودند که همگی امتیاز ۸۰ را کسب کردند. با این وجود، تنها سبزی‌ای که ۱۰۰ یعنی امتیاز کامل را کسب کرده "شاهی آبی" بود.
نام مارک زاکربرگ به دلیل عادات غذایی غیرعادی‌اش، اخیرا در فضای مجازی وایرال شده است. این کارآفرین اینترنتی مشهور و مدیر عامل «متا» با تمرینات بدنی سنگین و خوردن ۴۰۰۰ کالری در روز توانسته، دوباره خود را در صدر اخبار فضای مجازی مطرح کند. اما آیا سبک تغذیه او الگوی مناسبی برای سایرین است؟
بیماری کبد چرب غیر الکلی در اثر تجمع چربی در کبد ایجاد می‌شود. هیچ دارویی برای درمان این عارضه در دسترس نیست، اما تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کنترل و مدیریت این بیماری است.
یک سوال همیشگی است. وسط ظهر است. تازه غذا را خورده اید و کاملا سیر شده اید. روز گرمی هم هست. کم‌کم حس خواب سراغتان می آید و پلک‌هاتان سنگین می‌شود. آیا باید تسلیم خواب شوید ؟از خودتان میپرسید چرت بزنم یا نه؟ ضرر دارد یا نه؟
همه ما بارها و بارها شنیده‌ایم که مهم‌ترین توصیه تغذیه‌ای در وضعیت گرمای شدید هوا، حفظ آب بدن است. نوشیدن آب ساده می‌تواند ساده‌ترین راه برای دستیابی به این هدف مهم باشد، اما بعضی افراد و مخصوصا خانم‌های باردار، سالمندان، کودکان و نوجوانان نمی‌توانند به‌طور مدام در طول روز آب بنوشند.
دارچین از پوست درخت دارچین تهیه می‌شود و از دیرباز هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارویی سنتی استفاده شده است.
اگر این روزها دچار نگرانی و مشکلات عصبی شده‌اید، ناراحت هستید و قرص آرامبخش میخورید، برای آرامش بیشتر عرق بیدمشک را امتحان کنید،آرامش بخش و خونساز،تقویت کننده قلب و معده، در برطرف شدن دردهای عضلانی هم موثر است.
رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهم‌ترین راه برای جلوگیری از عفونت‌های دستگاه تنفسی است. در این مطلب گفت‌وگو با دکتر «بهزاد پورحسین»، ویروس‌شناسی پزشکی درباره بیماری‌های دستگاه تنفسی کودکان می‌خوانید.
داشتن یک سبک زندگی سالم برای حفظ سلامتی لازم است و صبحانه نیز بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم در سبک زندگی است، اما در مورد اهمیت شام کمتر گفته شده است.
خوردن یک عدد موز در روز می تواند در پیشگیری از سکته قلبی و مغزی کمک کند. وقتی پتاسیم کافی نباشد کمبود آن به آریتمی قلبی منجر می شود و درنتیجه رسیدن جریان خون را به مغز، ماهیچه ها و سایر اعضای بدن دچار مشکل می کند.
سازمان آگهی های پرسون