تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

عرق کردن یکی از واکنش های طبیعی بدن برای به تعادل رساندن دمای بدن و همچنین خارج نمودن مواد سمی از بدن است. تعریق باعث ایجاد نرمی در پوست بدن شده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. شما با جلوگیری کردن از تعرق بدن ، باعث آسیب دیدن بدن و انباشت مواد سمی می‌شوید.
بسیاری از علاقه‌مندان به سلامتی با طلوع خورشید و آغاز یک روز جدید، تصمیم می‌گیرند صبح خود را با یک لیوان آب گوجه فرنگی به صورت ناشتا و با معده خالی شروع کنند. فراتر از طعم جالب و جذاب این نوشیدنی، خوردن آب گوچه فرنگی دارای مزایای بی شماری است که به سلامت کلی کمک می‌کند.
طبق مطالعات انجام شده، موسیقی می‌تواند درد میگرن در بیماران را تسکین بدهد. در ادامه به بررسی شواهد حمایت کننده از موسیقی درمانی و ضربان‌های دو گوشی برای رسیدگی به علائم میگرن خواهیم پرداخت.
دبیر علمی پانزدهمین کنگره سکته مغزی گفت مواجه شدن با یک ضعف به طور همزمان در ناحیه دست و پا (یا فقط در یک دست و یا در یک پا) ، همراه با اختلال تکلم و کجی صورت و گاهی مواقع دوبینی و عدم تعادل، از علائم اولیه و مهم سکته‌های مغزی محسوب می‌شوند.
آلاینده‌ها همیشه در هوا وجود دارند اما با آلوده شدن هوا، غلظت آن‌ها نیز بالا رفته و هوا را برای سلامت افراد خطرناک می‌کنند. علاوه بر این، عواملی مانند دود سیگار، ذرات گرد و غبار، آلاینده‌هایی مانند مونوکسید کربن و رادون، هوا را برای سلامت مضرتر نیز می‌کنند.
برای داشتن سلامت گوارشی، باید میزان مصرف میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید چون آنزیم‌هایی دارند که برای بافت معده مفید هستند. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که رژیم‌های غنی از قند و شیرینی‌های فرآوری‌شده را محدود کنیم.
نفخ در هر شرایطی ناخوشایند است و دوست داریم هر چه زودتر از آن خلاص شویم. چند نوع چای و دم‌نوش وجود دارد که درمان‌های مؤثری برای تسکین نفخ هستند.
کودکان برای رشدکردن و قد کشیدن، به مواد مفید و مغذی متنوعی نیاز دارند. در قلم گاو انواع ویتامین‌ ها مثل ویتامین A و K و انواع مواد معدنی مثل آهن، اسیدهای چرب و کلسیم وجود دارند.
اگر صبح‌ها تا پیش از خوردن چای یا قهوه، خلق خوبی ندارید، نشان‌دهنده اعتیادتان به کافئین است. کافئین به مغز حس خوبی می‌دهد و نبود آن موجب بدخلقی‌تان می‌شود.
تحقیقات و بررسی‌های محققان نشان می‌دهد آنچه می‌خوریم می‌تواند نقش مهمی در احساسات ما داشته باشد. همان گونه که علم ثابت کرده است آنچه در دهانمان می‌گذاریم بر آنچه از ذهنمان می‌گذرد در ارتباط است. خوردن چه مواد غذایی باعث ایجاد شادمانی و نشاط می‌شود؟

این روزها علاقه فزاینده‌ای به استفاده از مواد غذایی و درمانی طبیعی که به عنوان مکمل‌های غذایی استفاده می‌شوند، به وجود آمده است. یکی از این موارد که بسیار مورد استقبال بوده، کندر است. طبق اصول طب سنتی شرق، این ماده درمانی دارای اثرات ضدالتهابی، خلط‌آوری، ضد عفونی‌کنندگی و حتی ضد اضطرابی است.
سیب زمینی پخته یک خوراکی جانبی در کنار غذای اصلی یا غذایی است که به عنوان پایه اصلی بسیاری از غذاها به کار می‌رود. از همین رو سیب زمینی پخته در آشپزخانه بسیاری از خانه‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است، اما وقتی نوبت به ذخیره سازی و نگهداری این گیاه می‌شود، یخچال ممکن است جای مناسبی نباشد.
خرمالو یکی از میوه های خوشمزه و شیرین پاییزی است که اصالتی آسیایی دارد. به دلیل کاربرد زیاد این میوه شیرین پاییزی، میزان مواد مغذی و کالری خرما برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است.
نگرانی عمده در مورد رژیم‌های گیاهخواری و وگان این است که ممکن است نتوانند پروتئین کافی دریافت کنند. اما وگان‌ها می‌توانند پروتئین مورد نیاز خود را از منابع گیاهی مختلف نیز دریافت کنند.
کاپاریس یا کبر، گیاهی استثنایی با خواص دارویی و درمانی چشمگیر است. از تقویت و بهبود عملکرد دستگاه تنفسی، کاهش کلسترول و پیشگیری از بیماری‌های قلبی گرفته تا تاثیرات مثبت بر سلامت پوست و مو، این گیاه دارویی نقش کلیدی در تقویت سلامت عمومی دارد.
تغذیه سالم تا حد زیادی به کاهش قابل توجه مصرف غذا‌های فرآوری شده، شکر، چربی، نمک و حتی گوشت قرمز برای ساکنان کشور‌هایی با سالم‌ترین رژیم غذایی اشاره دارد.
در فصل‌های پاییز و زمستان بیش از هر زمان دیگری بدن به تقویت سیستم ایمنی خود نیاز دارد. در این دو فصل به دلیل انتشار ویروس‌های مختلف در فضا و بروز انواع سرماخوردگی‌ها و بیماری آنفلوآنزا، ایمنی بدن کاهش یافته و نیاز به تقویت ایمنی بدن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
نفخ، یک مشکل گوارشی رایج است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند؛ اگرچه در بسیاری موارد، بدون هیچ اقدام خاصی این مشکل از بین می‌رود اما می‌تواند به یک معضل جدی برای سلامت هم تبدیل شود.
سازمان آگهی های پرسون