تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

ماهی بدون شک سالم‌ترین غذا با پروتئین بدون چربی است که به تقویت سلامت و ایمنی کلی کمک می‌کند، با این حال شیوه خوردن ماهی و اینکه این غذای دریایی را همراه یا بعد و قبل از چه غذا‌هایی مصرف می‌کنیم نه تنها می‌تواند باعث شود مزایای ماهی به بدن‌مان نرسد که ممکن است عوارضی نیز در پی داشته باشد.
در واقع موها «سفید» نمی‌شوند بلکه موهای سفید شروع به رشد می‌کنند؛ بنابراین هر بار که موی سفیدی دیدید، بدانید که فولیکول‌های سرتان موهای جدید بدون رنگدانه تولید کرده‌اند.
راه‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد، شاید عجیب به نظر برسد اما یکی از راه‌های غیر معمول در این زمینه کم کردن وزن در حین خواب است. کاهش وزن هنگام خواب به حفظ یک سبک زندگی سالم و انتخاب‌های کلی خوب در طول روز بستگی دارد.
آب زرشک حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای آلی، پکتین و مواد معدنی مفید از جمله پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است. مصرف آب زرشک به دلیل همین ترکیبات، خواص درمانی و سلامت‌بخش متعددی دارد.
لیمو ترش یکی از مرکبات بسیار خوشمزه و پرخاصیت است که می‌توان گفت همه عاشق عطر و طعم آن هستند. از آب لیمو ترش تازه در تهیه سالاد، انواع غذاها، چای و شربت استفاده می‌شود.
غذا یا نوشیدنی‌هایی که صبح‌ها می‌خورید می‌تواند سلامتی شما را بهبود بخشد یا آن را دچار آسیب کند، به همین دلیل است که اولین وعده غذایی یا نوشیدنی در روز نقش مهمی در رژیم غذایی روزانه دارد.
غذا یا نوشیدنی‌هایی که صبح‌ها می‌خورید می‌تواند سلامتی شما را بهبود بخشد یا آن را دچار آسیب کند، به همین دلیل است که اولین وعده غذایی یا نوشیدنی در روز نقش مهمی در رژیم غذایی روزانه دارد.
برخی افراد فکر می‌کنند احساس خستگی بخشی طبیعی از افزایش سن است. این در حالیست که آنان ممکن است نسبت به دلیل مرتبط و قابل درمان برای این خستگی بی‌توجه بوده باشند: کم خونی ناشی از فقر آهن.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در فصول سرد سال امکان ابتلا به عفونت‌های تنفسی افزایش پیدا می‌کند، بر ضرورت مصرف آنتی اکسیدان کافی به منظور تقویت ایمنی بدن در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌ها تاکید کرد.
خوراکی‌های فصل پاییز عموما شامل غذا‌های گرم است. هر چند میوه‌های فصل پاییز هم تا حدودی به دلیل داشتن ویتامین C از سرماخوردگی و گلو درد پیشگیری می‌کند.
پای مرغ، سرشار از کلسیم و کلاژن، نه تنها به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند، بلکه برای حفظ جوانی و شادابی پوست نیز مفید است. وجود ویتامین‌هایی مانند B12، B6، و D در این ماده غذایی به سلامت عمومی بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.
غلظت بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی موجود در نخود فرنگی فواید مهمی برای سلامتی دارد که از حفظ سلامت چشم‌ها تا محافظت از شما در برابر برخی سرطان‌ها را شامل می‌شود.
خوردن چای زنجبیل برای افرادی که دارای درد‌های مفصلی هستند، بسیار مفید است. زنجبیل منجر به کاهش قند و چربی خون می‌شود و دارای آنتی اکسیدان قوی است. در خانم‌ها می‌تواند منجر به کاهش دسیمنوره (درد‌های قاعدگی) شود.
مدت‌ها است که یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مرگبار در بریتانیا بیماری قلبی است و به گزارش بنیاد قلب بریتانیا، روزانه ۴۶۰ نفر و سالانه ۴۸ هزار نفر در اثر بیماری قلبی یا عروقی جان خود را از دست می‌دهند.
سازمان آگهی های پرسون