تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

یکی از حالت‌های نسبتا پیچیده‌تر و خطرناک‌تری که در پی آسیب واردشده به مغز امکان درگیری با آن وجود خواهد داشت زندگی نباتی است.
زخم معده در حقیقت وجود زخم های دردناک در مخاط معده است. زخم معده نوعی بیماری اولسر پپتیک است. اولسر پپتیک هر گونه زخمی است که هم معده و هم روده باریک را تحت تأثیر قرار دهد.
هندوانه سرشار از مواد مغذی می باشد. هندوانه غنی از پتاسیم و ویتامین های A،C و B است. اما آنچه که بتعث رنگ قرمز هندوانه شده است، وجود لیکوپن یک آنتی اکسیدان است.
مکن است واکنش آلرژیک به غذاهای خاص برای بعضی از افراد قدری ناخوشایند و برای برخی دیگر خیلی وحشتناک و حتی برای حیات تهدیدآمیز باشد. علائم حساسیت غذایی در عرض چند دقیقه تا یک ساعت بعد از خوردن غذای ممنوعه ظهور می کنند.
میوه عناب که به عنوان خرمای چینی یا خرمای قرمز نیز شناخته می‌شود، یک میوه بومی در مناطق شمالی آسیا است اما در سال‌های اخیر در سر تا سر جهان از محبوبیت خاصی برخوردار شده است.
پرسون آموزش می دهد؛

درمان و علل قوز کمر یا کیفوز

کیفوز عبارتست از گرد بودن قسمت فوقانی ستون فقرات که باعث بروز کمر درد در فرد می‌گردد. در مواردی کیفوز شدید باشد انحنای بدن منجر به ایجاد فشار بر روی عصب موجود در ستون فقرات شده و ممکن است باعث فلج شدن فرد شود.
خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش و تشنگی می شود ولی جدای از اینها خاکشیر درمان مناسبی برای مشکلات دختران لاغر است چرا که اشتها می آورد و معده را تقویت می کند.
دیابت از جمله بیماری‌هایی است که اگر به موقع کنترل نشود، ممکن است منجر به عواقب بدی شود که گاهی می‌توان با یک ترکیب ساده گیاهی از این اتفاق جلوگیری کرد.
مداخلات ساده و قدرتمند می‌تواند برخی علل تعجب‌آور کاهش سطح حافظه را رفع کند.
بوتاکس یکی از فراگیرترین روش‌های جوانسازی پوست است که در کشور ما هم رواج زیادی دارد.
یک متخصص تغذیه با اشاره به نقش ویتامین A در مقابله با کرونا در کودکان زیر پنج سال، اظهار کرد: ویتامین A یکی از ویتامین‌های بسیار مهم است که نقش مهمی در بسیاری از فعالیت‌های حیاتی بدن دارد؛ این ویتامین در رشد و نمو، کیفیت بینایی، حفظ بافت‌های مخاطی بدن مانند لایه‌های مخاطی اندام‌های گوارشی و تنفسی و همچنین در دستگاه ایمنی بدن مؤثر است.
سیاه دانه از معدود دانه‌های با خواص بسیار زیاد در طب سنتی است که حتی پیامبر اکرم آن را درمان هر دردی به جز مرگ می‌دانست.
دیالیز یا تراکافت (Dialysis) فرایندی است که در آن ترکیب مواد حل شونده در یک محلول با در معرض قرار گرفتن با محلول دیگر که از طریق غشای نیمه تراوا از هم جدا شده‌اند، تغییر می‌ کند.
استاد طب سنتی با بیان اینکه بوییدن گلاب، لیمو و اسطوخودوس مفید است، ادامه داد: در وعده صبحانه خوردن مربای به، سیب، بالنگ، هویج، ارده و شیره توصیه می‌شود؛ البته مصرف ارده و شیره هفته‌ای یک روز بهتر است.
علت تبخال ویروسی به نام هرپس سیمپلکس نوع 1 و 2 است. این ویروس از طریق یک تماس نزدیک از یک فردبه‌فرد دیگر گسترش پیدا می‌کند. برای درمان تبخال با دکتر نیم همراه باشید.
در مرگ مغزی خونرسانی به هر دو قسمت قشر مغز و ساقه‌ی مغز مختل می‌گردد و با بیماری روبرو هستیم که هیچگونه حرکت و ادراکی ندارد.
سازمان آگهی های پرسون