تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

حفظ تناسب اندام، داشتن موهای زیبا، تقویت سیستم ایمنی و ... امروزه افراد را به مصرف مکمل های غذایی ترغیب می کند که حتی در بیشتر موارد نیازی به مشورت با پزشک را نیز لازم نمی دانند. آما واقعا این مکمل ها به انواع مختلف کپسول، قرص، شربت، پودر و آمپول بدون نسخه به فروش می رسند، چه هستند؟ آیا برای سلامتی همه لازم است؟ عوارضی در پی دارد؟...
یک روانشناس با اشاره به شروع فصل پاییز و امکان ابتلا به افسردگی فصلی مطرح کرد: در دوران کرونا از دست دادن عزیزان، سوگواری و مشکلات روحی به علت کاهش روابط اجتماعی امکان ابتلا به افسردگی فصلی را افزایش می‌دهد.
میوه خرمالو از فواید و خواص فوق العاده ای برخوردار است و برای سلامتی بسیار مفید است، از خواص خرمالو می توان به کاهش وزن، کنترل فشار خون، سلامت قلب و درمان یبوست اشاره کرد.
از روغن نارگیل نه تنها در کشور‌های گرمسیر که مزارع نارگیل فراوان ‌دارند، بلکه در ایالات متحده، کانادا، اروپا و استرالیا نیز استفاده می شود. اخیراً مردم دوباره به شگفتی‌ های روغن نارگیل پی برده و این روغن دوباره در سراسر دنیا محبوبیت خود را بدست آورده است.
احساس مزه فلز در دهان یکی از اختلالات چشایی است و مشکلات سینوسی، مراقبت ضعیف از دندان و دهان و... از دلایل مزه فلز در دهان می باشند، مزه فلز دهان را می توان با چند روش مناسب خانگی درمان کرد.
کبد اندامی به‌اندازه یک توپ است. درست در زیر قفسه سینه شما در سمت راست شکم شما قرار دارد. کبد برای هضم غذا و دفع مواد سمی بدن ضروری است. بیماری کبد می‌تواند ارثی باشد (ژنتیکی)
نخود تقویت کننده قلب و در رفع یبوست‌های حاد و مزمن موثر است همچنین عضلات اسکلتی را تقویت می‌کند و به همین دلیل مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود.
ابرو و حالت ابرو تکمیل کننده زیبایی و هماهنگی صورت هستند و برای اینکه صورتی زیباتر داتشته باشیم باید بدانیم چه فرمی از ابرو متناسب با صورتمان است.
کُندر ماده گیاهی سرشار از خواص پزشکی است که طعم تلخ و گسی دارد، این ماده گیاهی نوعی صمغ است که از پوست درختی بومی مناطق بسیار گرم زمین به دست می‌آید.
تنفس عادی برای ادامه حیات هر انسانی چه در هنگام بیداری چه در هنگام خواب ضروری است. گاهی اوقات به دلیل ابتلا به بیماری‌ها یا عارضه‌های مختلف دستگاه تنفسی دچار مشکل شده و نمی‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد.
با وجود ادعاهای بی پایه درباره ضرر داشتن ماسک برای سلامت کودکان، هیچ شاهد علمی وجود ندارد که ماسک زدن مشکلی برای کودکان ایجاد کند.
گل های چای کوهی برنگ سفید یا زرد می باشند که در بالای ساقه بصورت مجتمع بچشم می خورد . این گلها کمی معطر و دارای بوی مخصوصی می باشد . میوه چای کوهی بشکل کپسول است .
فواید زایمان طبیعی در طول تاریخ ثابت شده است و این روش هنوز اصلی‌ترین روش زایمان به شمار می‌رود.
کبد چرب، اصطلاحی است که به تجمع چربی در کبد اطلاق می شود. تجمع و تشکیل مقداری چربی در کبد طبیعی است، اما در صورتی که تجمع چربی بیش از اندازه شود، می تواند عوارضی را برای سلامت بدن به همراه داشته باشد.
سازمان آگهی های پرسون