تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

فوق تخصص گوارش و کبد در خصوص علائم ابتلا به هپاتیت و راه‌های انتقال آن، گفت: با ورود ویروس به بدن و گذر از دوره کمون علائم بیماری آغاز می‌شود. علائم در فاز حاد بیماری با تب پایین، زردی خفیف، تهوع، استفراغ، درد شکم و... است؛ سپس بیماری وارد فاز مزمن می‌شود در صورتی که بیماری بیش از ۶ ماه در بدن بماند هپاتیت مزمن و کمتر از ۶ ماه هپاتیت حاد است.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند به عنوان یک درمان موثر افسردگی در نظر گرفته شود.
کارشناسان بهداشت و تغذیه هشدار می‌دهند که بسیاری از غذا‌هایی که معمولاً در یخچال نگهداری یا ذخیره می‌شوند، می‌توانند سمی شوند.
پرسون آموزش می دهد؛

طرز تهیه سس مایونز خانگی

سس مایونز یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین چاشنی هاست. خاستگاه این چاشتنی پرطرفدار فرانسه است. همه ما در بیشتر موارد سس مایونز را به‌صورت آماده می‌خریم. پیشنهاد ما به شما درست کردن این سس لذیذ در خانه است.
قهوه یک نوشیدنی واقعا سالم است. این نوشیدنی، سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ ها و مواد غذایی مفیدی است که می‌توانند در بهبود سلامتی شما مؤثر باشند.
گلاب یکی از پر مصرف ترین عرقیات مفید برای تقویت قلب ، کبد، معده و اعصاب است و به دلیل خواص و طبیعت ویژه ای که دارد آنرا معجزه طبیعت می نامند.
کالباس یا ژامبون یکی از خوشمره‌ترین خوراکی‌ها برای آماده کردن سالاد یا فست فود هست. اما خیلی وقت ها دوست داریم کالباس یا ژامبون گیاهی رو خودمون داخل منزل درست کنیم. چون هم سالم تر هست و هم می‌تونید مواد داخلش رو به دلخواه کم یا زیاد کنید.
رژیم وگان جزء 10 رژیم برتر رژیم های کاهش وزن، بهترین رژیم های دوستدار قلب و بهترین رژیم های دیابت قرار دارد. اما وگان بودن بیشتر از یک رژیم غذایی، یک شیوه زندگی است.
ریه ها برای زندگی بشر ضروری هستند، آن ها تقریبا بدون خستگی کار می کنند، هوا را به داخل می کشند و چیز هایی را که قابل استفاده نیستند، بار ها و بار ها هر روز و هر شب به بیرون می دمند. تنفس اکسیژن را به بدن می رساند و دی اکسید کربن را که محصولی اضافی حاصل از متابولیسم بدن است به بیرون می راند، نفس کشیدن هم چنین برای قدرت تکلم و خواندن ما نیز نیاز است.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت: با اقدامات و برنامه های اجرا شده در قالب شبکه های بهداشتی درمانی کشور و مشارکت بخش های توسعه، کشور ما طی بیش از دو دهه دستاوردهای قابل توجهی در کاهش سوءتغذیه کودکان و مادران باردار و کمبود ریزمغذی ها بدست آمده است.
گیلاس یکی از میوه‌های مشهور است که طعمی خوشمزه دارد، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که از این میوه روغن استخراج می‌شود و برای سلامت مو بسیار مفید است؛ به مرطوب شدن آن و ترمیم آسیب‌های این بخش کمک می‌کند.
رییس مرکز تحقیقات اختلالات متابولیک پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: براساس نتایج مطالعه جدید این مرکز تحقیقاتی، ویتامین دی یکی از عوامل کنترل بهتر بیماری دیابت نوع یک است.
موز یکی از سالم ترین و مقوی ترین میوه هاست، اما به شرطی که در زمان مناسب آن را مصرف کنید؛ آن زمان تاثیرات مفیدش را خواهید دید.
نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کمبود آهن در بروز بیماری‌های قلبی نقش دارد و با جبران این مشکل می‌توان تا 10% از این خطر جلوگیری کرد.

نتایج تحقیق جدیدی که توسط دانشگاه موناش استرالیا انجام شده نشان می‌دهد دریافت روزانه نور طبیعی خورشید به اندازه کافی می‌تواند بر روحیه و کیفیت خواب افراد تاثیر بگذارد.
سازمان آگهی های پرسون