تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

محققان اخیرا با مطالعه بر روی موش‎ها دریافته‌اند که رژیم غذایی حاوی نمک زیاد می‎تواند با رشد تومورها مبارزه کند.

خواص آووکادو بسیار گسترده است. دلیل این خواص وجود ویتامین های گوناگون و انواع مواد مغذی است. می توانید آووکادو را در سالاد به کار ببرید یا با آن سوپ درست کنید.
دیفن هیدرامین دارویی است که معمولا برای درمان علائم سرماخورگی و آلرژی تجویز می شود و رایج ترین عوارض آن خستگی و خواب آلودگی می باشد.
میاستنی گراویس در درجه اول با ضعف و خستگی عضلات مشخص می شود. اگرچه این اختلال معمولاً در بزرگسالی آشکار می شود، اما در هر سنی ممکن است علائم بروز نمایند.
از آنجا که کرونا با سیستم ایمنی بدن سروکار دارد و مواد خوراکی ارتباط مستقمی با سیستم ایمنی بدن دارند، از مصرف برخی مواد غذایی در دوران این بیماری همه گیر باید پرهیز شود.
مادر مبتلا به کووید19 بسیار نگران سلامتی خود و همچنین سلامتی نوزادش است. سازمان جهانی بهداشت نه تنها می گوید که شیردهی در زمان ابتلای مادر به کووید19، بی خطـر است ، بلکه مادران را تشویق می کند که به نوزادان خود شیر دهند.
خواب ناکافی تاثیرات منفی بر روی هورمون ها، عملکرد ورزشی و عملکرد مغز دارد. همچنین می تواند باعث افزایش وزن شده و خطر ابتلا به بیماری ها در کودکان و بزرگسالان را افزایش می دهد.
واکسیناسیون در هر مرحله بارداری توصیه می‌شود و محدودیتی ندارد اما در زنان باردارِ دارای بیماری باید قبل از واکسیناسیون مشورت با پزشک صورت بگیرد. همچنین زنانی که قصد باردار شدن دارند، می‌توانند واکسن کرونا را مانند بقیه افراد واجد شرایط جامعه تزریق کنند و محدودیتی برای آنها وجود ندارد.
تشخیص سرطان در مراحل اولیه اغلب سخت است چرا که علائم آن عموما اختصاصی نیست. هر فردی که دچار برخی مشکلات بی‌دلیل در ناحیه شکم شود و بیش از 2 هفته تداوم داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کند.
بابونه خواص درمانی بسیار زیادی دارد و از دیرباز در موارد متعددی از بیماری‌ها، از فرآورده‌های مختلف آن به صورت خوراکی و موضعی برای درمان یا تسکین دردها استفاده کرده‌اند.
روغن آرگان، به طور طبیعی از هسته میوه درخت آرگان استخراج می‌شود. این روغن، سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌­ها است و به همین دلیل نیز فواید زیادی در استفاده از آن برای پوست و مو ذکر شده است.
رسیده میوه سپستان به صورت خام مصرف و از هسته و برگ خشک شده آن داروی گیاهی تهیه و برای درمان بیماری نظیر گلودرد، سردرد، سرفه و میکروب زدایی از بدن و سوزش مجاری ادرار استفاده می‌شود.
عمل جراحی رینوپلاستی اصلاح ساختمان خارجی بینی برای رفع نقص های زیبایی یا عملکردی مادرزادی و اکتسابی بینی است. اما بعد از جراحی رینوپلاستی باید یک سری نکاتی را رعایت کرد تا بهبودی کامل حاصل شود .
آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت: زنان بارداری که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند با خطر فزاینده ناشی از پیامدهای این بیماری روبرو هستند که حدود ۱۷ درصد آنها به بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدا می‌کنند.
کرم مرطوب کننده پوست صورت و بدن را با استفاده ازمواد طبیعی و ترکیبات گیاهی و بدون فارابن تهیه کنید تا علاوه بر نرمی و لطافت پوست، راهی برای تقویت و جوانی آن را فراهم کنید.
سرکه سیب در نتیجه یک فرآیند تخمیر طولانی مدت کربوهیدرات هایی مانند انگور، سیب زمینی، نارگیل، چغندر و سیب به دست می آید و خواص درمانی بسیاری دارد.
سازمان آگهی های پرسون