دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

بازیگر فیلم باربی، مارگو رابی از یک سریال استرالیایی وارد دنیای فیلم و سینما شد و اکنون به یک ستاره نامدار هالیوود تبدیل شده است که با نقش آفرینی‌اش در آخرین فیلم خود “باربی” اکثریت به همین نام او را صدا می‌زنند.
همه ما حداقل یک بار آرزو کرده ایم که کاش می‌توانستیم به گذشته برویم و چیز‌هایی که در فیلم‌ها دیده یا در کتاب‌ها خوانده ایم را در واقعیت ببینیم. اما متاسفانه چیزی به عنوان سفر در زمان وجود ندارد.
دو شهر قشم و چابهار به‌عنوان توریستی‌ترین مناطق جنوبی ایران با جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد شناخته می‌شوند. بسیاری از افراد برای تعیین مقصد سفر خود به سمت جنوب کشور، به دنبال پاسخ سوال قشم بهتره یا چابهار هستند تا به این شکل بتوانند برای تعطیلات خود یک برنامه سفر مهیج و شگفت‌انگیز ترتیب دهند.
مورخ بزرگ، محمد بن عمر واقدی در کتاب مغازی، واقعه رحلت پیامبر (ص) را چنین نقل می‌کند: «چون رسول خدا (ص) خیبر را فتح کرد و آرام گرفت، زینب، دختر حارث، گوسفندی را کشت و سپس زهر کشنده تب‌آوری را که با مشورت یهود فراهم آورده بود، به تمام گوشت و به‌ویژه شانه و سردست آن زد و آن را مسموم کرد.»
برای اینکه به شما نشان دهیم چقدر جامعه باستانی زندگی مدرن ما را تحت تاثیر قرار داده است، ۷ مثال برای‌تان گردآوری کرده‌ایم، چیزهایی که امروز برای‌مان کاملا عادی هستند و تصور می‌کنیم به دنیای مدرن تعلق دارند، در واقع به عصر باستان برمی‌گردند.
هر روزه زباله‌های الکترونیکی بیشتری در دنیا ایجاد می‌شود و حالا راهکار جدیدی برای استخراج فلزات گران‌بهای نهفته در وسایل الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌ها پیدا شده است.
جزیره کیش یکی از جزایر زیبا و معروف در خلیج فارس است و در استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره به‌عنوان یک منطقه آزاد تجاری و گردشگری شناخته می‌شود و به‌دلیل آب و هوای معتدل، سواحل زیبا، تنوع فرهنگی و تاریخی، جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران داخل و خارج کشور دارد.
روز جهانی سودوکو نهم سپتامبر (۹/۹) است؛ علاقه‌مندان به سودوکو بدون شک باید دلیل انتخاب این تاریخ را متوجه شوند. هدف بازی سودوکو پر کردن یک شبکه ۹×۹ است، به‌طوری که هر ستون و ردیف ۳×۳ شامل تمام ارقام از یک تا ۹ باشد، بنابراین نهم سپتامبر یک انتخاب طبیعی برای تاریخ این روز جهانی است.