دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

شارون تیت، هنرپیشه و همسر رومن پولانسکی، کارگردان مشهور در سال ۱۹۶۹ توسط اعضای فرقه شیطان پرست چارلز منسون به طرز غم انگیزی به قتل رسید. در حالی که او و سه دوستش در خواب بودند، چهار عضو این فرقه وارد خانه تیت شدند و ۱۶ ضربه چاقو به او زدند.
اگر می‌خواهید یک روز پر شور و هیجان  را تجربه کنید، بازدید از وایلد وادی را در سفر به دبی از یاد نبرید. برای آشنایی بیشتر با یکی از منحصربه‌فردترین پارک‌های آبی دنیا، مطالعه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.
برخی رود دره‌های غرب تهران امکانات رفاهی متنوعی دارند

فرحزاد تا زرنو در دوقدمی

به هر گوشه و کنار محدوده غرب تهران که بنگرید، نام و نشانی از یک جاذبه‌ طبیعی زیبا را می‌بینید و می‌شنوید. در میان آنها، دره‌هایی وجود دارد که شهرت برخی از آنها مانند فرحزاد و کن به‌دلیل امکانات فراوان‌شان تا آن سوی آب‌ها رفته است.
یکی از کهن‌ترین یادگاری‌های تهران قدیم را باید در دل بازار نو تهران و در سرای ماشاءالله‌خان کنونی جست‌وجو کرد؛ دیواری کاهگلی متعلق به دوران شاه‌طهماسب صفوی و به طول چند متر که از حدود ۵ قرن پیش به یادگار مانده است. پس از ساخت این دیوار محافظ بود که هسته اولیه تهران امروز به تدریج شکل گرفت.
در مجموعه ۴ قسمتی مستند جدید کارگردان نامی «فیشر استیونز»، دیوید بکام به تمام لحظات و جنبه‌های زندگی خود می‌پردازد.

زندگی و زمانه خواهر رهبر کره‌شمالی؛

معرفی خطرناک‌ترین سیاستمدار زن جهان!

سونگ یون لی محقق کره جنوبی در کتاب تازه منتشر شده‌اش به روند به قدرت رسیدن کیم جوان در سیستم کره‌شمالی می‌پردازد و به طرز ماهرانه‌ای عملکرد او را به عنوان جانشین بالفعل برادرش توصیف می‌کند.
زنجیر طلا یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌ها برای خانم‌ها و آقایان است. زنجیرهای طلا از آن دسته اکسسوری‌ها هستند که با هر استایل لباس هماهنگ می‌شوند و می‌توان از آنها در هر مراسم و مجلس مختلفی استفاده کرد. درخشندگی و زیبایی رنگ فلز طلا همان چیزی است که این اکسسوری را در نظر همه زیبا می‌کند. این درخشندگی ممکن است در طول زمان و استفاده کردن مکرر از زنجیر طلا از بین برود و زنجیر شما رنگی کدر و مات را به خود بگیرد.
این مطالعه، نشان می‌دهد مصرف جهانی نوشیدنی‌های شیرین بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است و به طور میانگین در کل کشور‌های جهان نسبت مصرف نوشیدنی‌های شیرین در مردان، بیشتر از زنان است.