اطلاعتی درباره پدر رئیسی که بعد شهادتش وایرال شد

بعد از شهادت رئیس جمهور ایران ابراهیم رئیسی اخباری درباره محل دفن پدرشان منتشر شد که بسیار عجیب بود.
تصویر اطلاعتی درباره پدر رئیسی که بعد شهادتش وایرال شد

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از به شهادت رسیدن هشتمین رئیس جمهور ایران زندگی خصوصی ایشان، نام پدر و اصالت پدر، نام مادر و تعداد خواهر و برادران، پدر همسر رئیسی و... مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. جالب است بدانید گرچه سید ابراهیم متولد خراسان است اما پدر ایشان اهل یکی از مناطق محروم کشورمان است. در ادامه این به سوال شما عزیزان در مورد پدر رئیسی اصالتا اهل کجاست؟ پاسخ داده ایم.

پدر و مادر رئیسی اهل کجاست؟

نام پدر شهید رئیسی، سید حاج رییس الساداتی است که به گفته رئیس ستاد انتخابات رئیسی در سیستان و بلوچستان، پدر رئیسی اهل دشتک زابل از منطقه سیستان بود. سید حاج رییس الساداتی که از روحانیون مشهد بود، سال 1344 زمانی که سید ابراهیم 5 ساله بود دار فانی را وداع گفتند.

سیده عصمت خداداد حسینی مادر رئیس جمهور شهید است که بعد از شهادت پسرش صحبت ها و خانه کوچک او در مشهد مورد توجه قرار گرفت. ایشان در قید حیات هستند. نسب رئیس جمهور شهید از هر دو طرف پدر و مادر به حضرت زید بن علی بن الحسین علیهما السلام می‌رسد. تعداد خواهر و برادران سید ابراهیم رئیسی مشخص نیست اما پس از شهادت ایشان یک برادر و یک خواهرش در رسانه‌ها حضور یافتند.

پدر ابراهیم رئیسی

محل دفن پدر رئیس جمهور ابراهیم رئیسی

پدر خانم رئیسی

آیت الله علم الهدی پدر همسر رئیسی یا پدر خانوم رئیسی است که از سال 1394 به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و از سال 1384 به‌عنوان امام جمعه مشهد فعالیت می‌کند. او در سال 1323 در مشهد به دنیا آمد و 7 فرزند دارد که جمیله علم الهدی یکی از آنهاست. سکینه ریخته‌گر زاده همسر وی، صبح روز 21 خرداد 1396 بر اثر بیماری قلبی در سن 71 سالگی درگذشت. سید ابراهیم رئیسی و حسن پناهیان دامادهای آیت الله علم الهدی هستند.

شهید دکتر رئیسی در سال 1362 زمانیکه 26 ساله بودند با دکتر جمیله سادات علم الهدی دختر ارشد آیت الله علم الهدی ازدواج کردند؛ به گفته خودشان، مهریه همسرشان مهریه حضرت زهرا(س) بود. رئیسی و همسرش دو دختر دارند که هر دو دختر آیت الله رئیسی بعد از دریافت مدرک دیپلم ازدواج کردند و متاهل هستند.

محل دفن پدر رئیسی

ویدیویی از مزار و سنگ قبر پدر شهید رئیسی در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام وایرال شده است و این موضوع را می رساند که حتی در زمانی که تولیت حرم دست رئیسی بوده قبر پدرش را بازسازی نکرده و قبر ایشان بسیار ساده است. قبر شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در رواق دارالسلام حرم مطهر امام رضا(ع) قرار دارد.

منبع: نمناک

682336