دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

به گفته صاحبان بابی «ژن‌های خوبی» در اصل و نسب این سگ وجود داشته به طوری که مادرش تا سن ۱۸ سالگی عمر کرده است و یکی دیگر از سگ‌های همین خانواده نیز توانسته تا ۲۲ سالگی دوام بیاورد.
بحث در مورد هوش مصنوعی اغلب بر روی تهدیدات آینده نگرانه ناشی از هوش مافوق بشری متمرکز است. اما هوش مصنوعی در حال حاضر در تار و پود زندگی روزمره ما در جریان است. از نحوه سفر تا غذایی که می‌خوریم، نحوه خرج کردن پول، اخباری که می‌خوانیم و تعاملات اجتماعی‌مان همگی تاثیر هوش مصنوعی قرار دارند.
رایان گاسلینگ، یکی از معروف‌ترین چهره‌های هالیوود است که به‌خاطر بازی در فیلم هایی از جمله باربی، دفترچه خاطرات و بلید رانر ۲۰۴۹، به شهرتی جهانی رسیده است.
عادت نامگذاری مردمان قدیم تهران بسیار جذاب و جالب بود. آنها بر اساس آنچه می‌دیدند و حس می‌کردند برای هر چیزی نام انتخاب می‌کردند. گاهی این نام‌ها جذاب و شیرین و گاهی عجیب و تأمل‌برانگیز است.
تهران در فصل برگ‌ریزان چهره‌ای دیدنی به‌ خود می‌گیرد که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند؛ به‌ویژه بوستان‌هایش که پر از قشنگی‌ می‌شود و حضور در آنجا و قدم زدن در هوای پاییزی‌ و شنیدن صدای خردشدن برگ‌ها، زیر پا بدجور به دل می‌نشیند.
کاوشگران غار در اوایل ماه جاری به یک جنگل ماقبل تاریخ در پایین یک فروچاله غول پیکر در جنوب چین برخورد کردند. فروچاله هایی از این دست در زبان چینی با نام Tiankeng یا «گودال بهشتی» نیز شناخته می شوند.
روزگاری نه چندان دور که نه خبری از گاز شهری بود و نه حتی بخاری‌های نفتی، ساکنان آبادی‌های شمال تهران خانه‌های خود را در زمستان‌های پربرف شمیران با استفاده از زغال گرم می‌کردند. در همان دوران کوچه‌ای در حوالی امامزاده صالح به کوچه زغالی‌ها معروف شد. ماجرای نامگذاری این کوچه را در ادمه بخوانید.
گشت و گذار در خلوت ظهیرالدوله

خانه ابدی چکامه‌سرایان اینجاست

نامشان را که روزی تنها روی جلد کتاب‌ها و مجموعه شعرها بود، حالا روی سنگ‌های سرد گورستان ظهیرالدوله می‌خوانیم. با هر نام، شعری آشنا را زیر لب زمزمه می‌کنیم. اینجا ظهیرالدوله است.
حدود شصت هزار سال پیش، عقاب‌هایی با بال‌هایی به طول سه متر، در آسمان جنوب استرالیا پرواز می‌کردند. این شکارچی عظیم‌الجثه، احتمالا بزرگترین عقاب در تاریخ دنیا بوده است.
رسم و رسوم‌های عجیب در دنیا کم نیستند، اما رقص جن، به جرات یکی از عجیب‌ترین رسومی است که بشر در تاریخ حیات خود تجربه کرده است.