دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

به گفته یکی از مقامات شهری کاشیوارا در استان اوزاکا، فوسا تاتسومی، ۱۱۶ ساله که به‌عنوان مسن‌ترین فرد ژاپن شناخته می‌شد، امروز سه‌شنبه بر اثر کهولت سن درگذشت.
با افزایش سن نیاز تغذیه‌ای گربه‌ها‌‍ تغییر می‌کند و دیگر مواد غذایی که در گذشته مصرف می­کردند برای آن‌ها مناسب نیست. تغذیه گربه مسن متناسب با شرایط بدنی باید به بهترین شکل انجام شود و در انتخاب غذای مناسب برای این گربه‌ها دقت زیادی داشت.
تهران، پایتخت ایران و بزرگترین شهر خاورمیانه است که صدها مکان تفریحی متنوع را در خود جای داده است.آیا به این فکر کرده‌اید که برای تفریح و گردش در شهر پرهیاهوی تهران از کجا شروع کنید؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.
پازل شانسی یونی کوالا به دلیل قیمت مناسب تر و کیفیتی که نسبت به دیگر اسباب بازی‌ها دارد، بیشتر مورد استقبال والدین قرار می‌گیرد. کودکان نیز بخاطر این که طرح پازل آن ها رندوم می باشد و همچنین بسته بندی جذاب و خوش رنگ و لعاب آن، این پازل را ترجیه می دهند.
او را پدر برق ایران می‌نامند. محمد حسین امین‌الضرب را می‌گوییم؛ کسی که در دوران قاجار، وقتی که شب‌ها گذرهای شهر در سیطره‌ تاریکی بود، با راه‌اندازی نخستین کارخانه برق، به دوران چراغ‌های نفتی و روغنی پایان داد و با راه‌اندازی این کارخانه به یکی از نخستین کارآفرینان و تجار مدرن پایتخت تبدیل شد.
تفسیرهای سیاسی عمیق و بدیعی از قدرت گرفتن تفکر راست افراطی پوپولیستی در سال‌های اخیر مطرح شده اما اخیرا توجه خیلی‌ها، به یک اشتراک عجیب بین رهبران شاخص آنها جلب شده است: موهای عجیب و متفاوتی که صاحبان‌شان، به آن می‌بالند و به آن افتخار می‌کنند.
برای یادگیری زبان آلمانی اهداف مختلفی ممکن است وجود داشته باشد برای مثال می‌توان مهاجرت کاری، ملاقات خانواده، تجارت، تحصیل و… را نام برد. اما بدون توجه به این که به چه علتی می‌خواهیم زبان آلمانی را یاد بگیریم، اینکه چطور یاد بگیریم و لذت بردن از مسیر آموزش اهمیت ویژه ای دارد.
یک رکورد جدید جهانی جدید در ساخت‌وساز ابر سازه‌ها در کشور امارات در حال شکل گیری است! دبی قرار است میزبان یکی از عظیم‌ترین برج‌های کاملا مسکونی دنیا باشد. این برج که الحبتور نام دارد طبق پیش ‌بینی‌ها قرار است در 82 طبقه، رکورد جهانی عظیم‌ترین سازه‌های مسکونی جهان را از نظر ارتفاع، بزرگی و ... بشکند!
از آبتنی چند مرد در چشمه علی شهر ری تا جلسۀ وزرای ناصرالدین شاه و قدیمی‌ترین عکس به جا مانده از برگزاری مراسم «سیزده به در» در ایران؛ در اینجا با چند عکس شما را به تماشای گوشه‌های مختلفی از زندگی در عصر قاجار می‌بریم.
«جاناتان» پیرترین حیوان زمینی زنده در دنیاست که حتی به‌عنوان قدیمی‌ترین گونه لاک‌پشتی در جهان ثبت شده است. او از گونه لاک‌پشت‌های غول‌پیکر با طول عمر متوسط حدود ۱۵۰ سال محسوب می‌شود.
از دیرباز زائران آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برای حاجت‌روا شدن نمک نذر می‌کنند. اگرچه نمک در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و این نذر میان زائران دیگر امامزاده‌ها و نیز نذر نمک به نیت حضرت فاطمه زهرا(س) رایج است، اما داستان نذر نمک در امامزاده صالح (ع) روایتی جالب و شنیدنی دارد.
ادای نذر در قریه کن تاریخچه‌ای طولانی دارد و حتی به قبل از دوره‌ای برمی‌گردد که مردم به فرحزاد می‌رفتند و از آنجا با پای پیاده یا الاغ کرایه‌ای خودشان را به امامزاده داوود(ع) می‌رساندند.
جماعت لوطی‌ها برای خود مرام‌نامه‌ای نانوشته مبتنی بر نکات اخلاقی و انسانی داشتند. در تهران قدیم، لات‌هایی که توبه می‌کردند و تغییر و تحولی در زندگی‌شان ایجاد می‌شد نیز با بازگشت به مرام لوطی‌گری، خود را ملزم به رعایت این موازین، اصول فتوت و جوانمردی می‌دانستند.
پاییز فصل برداشت گل‌های سفید و زرد نرگس است؛ گلی که بویش عشاق را سرمست می‌کند، نامش در کلام و استعاره و کنایات شاعران و نویسندگان فراوان یافت می‌شود و تماشا کردن و هدیه دادنش دل و دیده، هر دو را با خود به خیال و رؤیا می‌برد.
محرم و صفر که می‌شد انگار از دنیا و متعلقاتش دست می‌کشیدند. آنها را می‌دیدی که اگرچه رخت و لباس‌شان با ظاهر معمول هیئتی‌ها فرق دارد اما پیش از دیگران پای کار آمده‌اند تا چراغ هیئت روشن بماند. لوطی‌ها پای ثابت برپایی تکایا بودند و در همین هیئت‌ها بود که توبه کرده و مسیر دیگری در پیش می‌گرفتند.