بیوگرافی اسماعیل هنیه؛ تعداد همسر و فرزندان+ شهادت در تهران

بیوگرافی کامل اسماعیل هنیه سیاسیت مدار مشهور فلسطینی و خانواده اش به همراه سوابق و ماجرای شهادتش در تهران را مشاهده می‌کنید.
تصویر بیوگرافی اسماعیل هنیه؛ تعداد همسر و فرزندان+ شهادت در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه بیوگرافی اسماعیل هنیه را بخوانید.

نام کامل:اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه

تاریخ تولد:29 ژانویه 1962

محل تولد:نوار غزه

تاریخ شهادت:30 ژوئیه 2024

محل شهادت:تهران

همسر:امل هنیه

فرزندان:13 فرزند

اسماعیل هنیه

بیوگرافی اسماعیل هنیه

اسماعیل هنیه که بود؟

اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه در تاریخ 29 ژانویه 1962 در غزه بدنیا آمد. درمورد خانواده او تصاویر و اخبار متعددی منتشر شده است که در ادامه بطور مختصر به آنها خواهیم پرداخت.

همسر اسماعیل هنیه کیست؟

سالها پیش هنیه با امل هنیه ازدواج کردند که حاصل این ازدواج 13 فرزند بود. در دوران اوج جنگ غزه شایعه ای مبنی بر ازدواج اسماعیل هنیه با دختری جوان در قطر منتشر شد و شایعاتی همچون هفتمین ازدواج اسماعیل هنیه و تعداد همسران هنیه دست بدست شد که بدلیل ساختگی بودن این اخبار، همگی رد شدند.

همسر اسماعیل هنیه

تعداد فرزندان اسماعیل هنیه

هنیه رهبر تازه به شهادت رسیده حماس 13 فرزند داشت که 3 تن از آنها طی حملات صورت گرفته رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیدند.

فرزندان اسماعیل هنیه

محل زندگی اسماعیل هنیه

در سال 2009، این خانواده در اردوگاه پناهندگان الشطی در شمال نوار غزه زندگی می کردند. در سال 2010، این زوج به محله ریملا در شهر غزه نقل مکان کردند. وی در سال 2020 پس از بازدید از برخی کشورهای دیگر تصمیم گرفت به طور دائم در دوحه قطر اقامت کند و خانواده او در سال 2021 در آنجا به او پیوستند.

شهادت اعضای خانواده و اقوام اسماعیل هنیه

در 17 اکتبر 2023، در جریان جنگ اسرائیل و حماس، در حمله هوایی نیروهای اسرائیلی در محله شیخ رضوان در شهر غزه، 14 فلسطینی کشته شدند، برادر و برادرزاده هنیه در میان قربانیان بودند و چند تن دیگر از اعضای خانواده نیز مجروح شدند.

در نوامبر همان سال، یک نوهٔ هنیه در یک حمله هوایی دیگر کشته شد.

در اواخر همان ماه، نوه بزرگ هنیه نیز در یک حمله اسرائیل جان خود را از دست داد.

سه پسر و سه نوه دیگر هنیه نیز در حمله هوایی اسرائیل در نوار غزه در 10 آوریل 2024 کشته شدند.

شهادت فرزندان و نوه های اسماعیل هنیه

تحصیلات و سوابق اسماعیل هنیه رهبر حماس

  • هنیه رهبر حماس تحصیلات خود را در دانشگاه اسلامی غزه ادامه داد و در سال 1987 موفق به کسب مدرک لیسانس در رشته ادبیات عربی شد.
  • در سال 1997، به عنوان رئیس دفتر حماس منصوب شد.
  • در انتخابات فلسطین در سال 2006 پیروز شد و به عنوان دهمین نخست‌وزیر فلسطین منصوب شد با این حال، در تاریخ 14 ژوئن 2007، محمود عباس او را در اوج درگیری‌های بین فتح و حماس از سمتش برکنار کرد هنیه این تصمیم را نپذیرفت و به عنوان نخست‌وزیر در منطقه نوار غزه فعالیت خود را ادامه داد.
  • در ماه سپتامبر 2016، گزارش‌هایی منتشر شدند که نشان می‌دادند او جایگزین خالد مشعل به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس خواهد شد و در تاریخ 6 مه 2017 به این سمت منتخب شد.

شهادت اسماعیل هنیه در تهران

صبح امروز اسماعیل هنیه به شهادت رسید؛ در تاریخ 30 ژوئیه 2024 اسماعیل هنیه در تهران ترور شد. ایشان که برای حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران به تهران سفر کرده بود، بامداد چهارشنبه 10 مرداد 1403 در اقدامی تروریستی به همراه یکی از همراهانش به شهادت رسید.

اسماعیل هنیه در مراسم تحلیف دکتر مسعود پزشکیان

منبع: نمناک

728859

نظرات شما ( 1 نظر )

حسین |
چهارشنبه 10 مرداد 140311:11
لیاقتش جز شهادت نبود درود خدا براو همه ی شهدا راه قدس