رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

به بهانه تولد خالق فیلم قیصر

مسعود کیمیایی؛ آموزگار زیست شریفانه

کیمیایی به ما نسل های پس از خود آموخت در شریف زیستن باید هزینه پرداخت نمود که البته این نیز آموختن زمزمه های پر تکراری برای تذکر و به یاد آوردن پایایی و سرسپردگی به زیستنی نجیبانه و شریفانه است حتی اگر کالا و متاعی بی خریدار بماند !
شبکه نمایش دوشنبه (۹ مرداد ماه) همزمان با سالگرد درگذشت هادی اسلامی، بازیگر سینما و تلویزیون فیلم سینمایی «سرب» به کارگردانی مسعود کیمیایی را روی آنتن می برد.
شبکه دو در حالی از کنداکتور برنامه‌ها و سریال‌های خود خبر می‌دهد که «ناگهان حسین» جای خود را به «بچه زرنگ» می‌دهد و برنامه‌هایی همچون «چند روایت معتبر» با حال و هوایی جدید و برنامه‌های «آن» و «علامت» به آنتن دهه دوم محرم رسیدند.

فیلم سینمایی «واحد رسیدگی به پرونده اول» با گویندگی ۳۳ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.
لیام سوین از هوش مصنوعی برای پایان دادن به مجموعه کتاب های ترانه یخ و آتش استفاده کرده است. سوین از ChatGPT برای طرح کلی دو کتاب استفاده کرد، سپس هوش مصنوعی را وادار کرد تا هر فصل را با استفاده از سبک نوشتاری مارتین به پایان برساند.

برنامه تلویزیونی «از سرگذشت» در پی هتک حرمت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی در قسمت جدید خود به روایت داستان برگزیده مسابقات قرآن عربستان می‌پردازد.

بیوک میرزایی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ضمن اشاره به آخرین فعالیت‌های خود، از تفاوت فاحش میان دستمزدها در کارهای رادیویی با کارهای تلویزیونی گفت. بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ضمن اشاره به آخرین فعالیت‌های خود، از تفاوت فاحش میان دستمزدها در کارهای رادیویی با کارهای تلویزیونی گفت.
گفت و گو با رضا بنفشه‌خواه، هنرمند پیشکسوت کشورمان حدود یک ماه است به دلیل درد شدید در ناحیه کمر در منزلش در استراحت مطلق به سر می‌برد بخوانید.
عاشورا و حادثه کربلا یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین اتفاقات تاریخ تشیع است‌، سینما هم به سهم خود روایت این حادثه تاریخی را برعهده داشته و وظیفه رساندن آن به نسل‌های بعدی را دارد‌. اتفاقی که در سال‌های اخیر کمتر به آن پرداخته شده است.

حسین فرزندی تهیه‌کننده «باب القبله» با اشاره به ویژگی‌های این برنامه بیان کرد که تیم تولید این برنامه قرار است از شب عاشورا به کربلا برود و از آنجا مراسم‌های ویژه را پوشش دهد.