«رضا طوفان» سینمای ایران راهی خانه ابدی شد

مراسم تشییع زنده یاد رضا صفایی‌پور امروز با حضور هنرمندان به سمت خانه ابدی‌ برگزار شد.

تصویر «رضا طوفان» سینمای ایران راهی خانه ابدی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم تشییع پیکر رضا صفایی‌پور معروف به «طوفان» امروز صبح سه شنبه ۲۸ آذر ماه با حضور جمعی از هنرمندان در خانه سینما برگزار شد.

علی دهکردی، پژمان بازغی، جعفر گودرزی، محمد شیری، فرید سجادی حسینی، اصغر همت، مهوش وقاری از جمله حاضران در مراسم بودند.

پیکر این بازیگر سینما برای واع با دوستدارانش در جایگاهی که در خانه سینما تعبیه شده بود، قرار گرفت.

این مراسم با قرایت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

در ابتدای این مراسم کامران ملکی در سخنانی بیان کرد: من سال ها در خانه سینما مراسم وداع اجرا کردم. در همه این سال ها اولین نفری که برای وداع با همکارانش وارد حیاط می‌شد رضا صفایی بود.

وی درباره حضور کمرنگ هنرمندان در این مراسم بیان کرد: امروز روز خاصی است. متاسفانه به علت آلودگی هوا بسیاری از دوستان نتوانستند در این مراسم شرکت کنند. سن همکاران طوفان هم سنی نیست که با این اآلودگی در این مراسم شرکت کنند اما در این چند روز در رسانه ها دیدید که چقدر از او یاد شد.

وی ادامه داد: امروز وداع سنگینی داریم. امروز با حجم زیادی از غیرت، معرفت مهربانی لایتناهی و یک محبت بی بدیل وداع می کنیم. در هیبت بالای او یک قلب مهربان می‌تپید.

اصغر همت در ادامه با گلایه از نبود برخی هنرمندان در مراسم اظهار کرد: آدم بعضی وقت ها فکر می‌کند، صحبتی کند و بعد اتفاقی رخ می‌دهد که پشیمان می شود. با این حال آنهایی که رضا حق به گردنشان داشت باید اینجا حضور می داشتند.

وی اضافه کرد: جوانی اینجاست که می گفت فقط یک بار رضا صفایی پور را دیده است و از بوکان امروز آمده تا در مراسم شرکت کند. جای گلایه نیست و نمی‌توان خیلی حرف‌ها را بیان کرد.

همت تصریح کرد: زمانی ما در جشنواره های تئاتر بیانیه می نوشتیم و بعد دیدیم برخی حرف ها را تکرار می کنیم، من جلوی این کار ایستادم که دیگر بیانیه ندهیم آخر چرا بیانیه وقتی هیچ فایده ای ندارد. من در یک دهه گذشته ارتباط نزدیکی با رضا صفایی داشتم و البته او بیشتر مرا شرمنده کرد. حرف هایی احساسی نوشتم که همه اش را نمی خوانم چون شاید مثل آن بیانیه ها آب در هاون کوبیدن باشد.

وی با اشاره به بخش هایی از نوشته خود، صفایی‌پور را جزو کسانی دانست که نه قدر دید و نه بر صدر نشست.

این هنرمند ادامه داد: او به دلیل نقش اصلی یک فیلم جایزه بین المللی گرفت اما به او توجه نشد. من خودم از نظر خانوادگی درگیر پارکینسون هستم. پارکینسون کسی را نکشته است آنچه آدم را می کشد بی توجهی است. او یک انسان پاک و نجیب بود. آگاهی آکادمیک نداشت اما صداقت داشت و نقشی را که بازی می کرد، باور داشت.

همت همچنین با انتقاد از برخی بازیگران بیان کرد که در این سال ها همه بازیگری ما به ژست و ادا تبدیل شده است.

عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در سخنانی عنوان کرد: صفایی پور طوفان مهربانی بود. من هرازگاهی در مراسم ها کنار او بودم. همچنین هرازگاهی با هم به صورت تلفنی گفت‌وگو می کردیم و فکر می کنم بخشی از گلایه های آقای همت به برخی دوستان صفایی‌پور برم

منبع: مهر

572741