انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
دولت بایدن تمایلی به تشدید تحریمها علیه صادرات نفت ایران ندارد و دلیل آن نگرانی نسبت به بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران است.
سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته، میزان پرشدگی سدهای کشور تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: بارش‌ها نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان به مدیریت مصرف در سراسر کشور نیازمندیم.
ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر پیش‌بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ اطلاعیه‌ای صادر کرد.
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تا زمانی که دولت تصمیم خاصی در زمینه مصارفی که بیشتر از سهمیه کارت وجود دارد؛ اتخاذ نکند، کارت‌های جایگاه‌داران کلا جمع‌آوری نمی‌شود.
بر اساس تازه‌ترین گزارش دبیرخانه اوپک، ایران در ماه مارس۳ میلیون و ۱۸۸ بشکه نفت خام تولید کرده که ۲۸ هزار بشکه بیشتر از فوریه ۲۰۲۴ بوده و به این ترتیب پیشتاز افزایش تولید در اوپک شده است.
رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس فعلی، با بیان اینکه حذف کارت سوخت به دلیل کم مصرف نبودن خودروهای داخلی اقدام خطرناکی است، توضیح داد: اگر قرار باشد این موضوع اجرایی شود، قطعا فساد عظیمی در این زمینه رخ می‌دهد.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی:

باید امنیت اقتصادی برای مشارکت مردم در نظر گرفته شود

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تأکید کرد: بر اساس شعار سال، ورود توان و سرمایه مردم به عرصه تولید نیاز به زیرساخت دارد و باید امنیت اقتصادی برای مشارکت مردم در نظر گرفته شود.
۴۸ ساعت است که در برخی دفاتر پلیس ۱۰+ اختلال در روند فعالیت ثبت درخواست کارت سوخت به‌وجود آمده و امکان ثبت درخواست برای تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان وجود نداشته، اما کسی در این زمینه پاسخگو نیست.
با رسیدن به ایام پایانی سال و شروع سفرهای نوروزی، تصمیم دولت بر این است که بعد از تعطیلات عید فطر، کارت‌های آزادی که برای ایام نوروز مازاد بر ایام پیش از نوروز، در جایگاه‌ها توزیع شده بود، جمع‌آوری شود.
تصمیم دولت بر این است که بعد از تعطیلات عید فطر، رفته رفته کارت‌های آزادی که برای ایام نوروز مازاد بر ایام پیش از نوروز، در جایگاه‌ها توزیع شده بود، جمع‌آوری شود. به‌عبارتی، تعداد کارت آزاد جایگاه‌های عرضه سوخت به پیش از ۲۵ اسفند باز می‌گردد.