انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

حجم آب سدهای بزرگ و مهم کشور در اثر بارش‌های اخیر با ۳ درصد رشد از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته همراه شد.
وزیر نفت از رشد ۶۰ درصدی تولید نفت نسبت به آغاز دولت خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید در نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی به ارزش ۴۷.۵ میلیار دلار در دولت سیزدهم آغاز شده است.
بر این اساس حجم آب سدهای بزرگ و مهم کشور در اثر بارش‌های اخیر با یک درصد رشد از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته همراه شد.
وزیر نفت درباره حجم سوددهی پالایشگاه آبادان و روند توسعه آن، همچنین افزایش تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی به رییس‌جمهوری و هیئت وزیران گزارش داد.
همه آنها که ماشین زیر پایشان است و با پمپ بنزین سر و کار دارند، احتمالا می‌دانند که برخی از متصدیان این جایگاه‌ها، برای سود بیشتر گاهی دست به کلاهبرداری هم می‌زنند.
الگوی مصرف برق همان حد مجاز مصرف برق در مناطق کشور است که بر اساس فاکتورهایی چون میزان دما و رطوبت هوا تعیین می‌شود. الگوی مصرف برق در ۸۰ درصد مناطق کشور که به لحاظ آب و هوایی به آن مناطق عادی اطلاق می‌شود، ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های غیرگرم سال یعنی ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت و ۳۰۰ کیلوات ساعت در ۴ ماه دیگر سال یعنی ابتدای خرداد تا پایان شهریور است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: بیش از ۲۲ هزار بازدید کمّی و کیفی از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده از سوی بازرسان و کارشناسان منطقه در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به تازگی ادعا کرده است که ریز فروش نفت در چند سال اخیر را دارد و از سال ۱۴۰۰ به بعد ۲۲ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم که حداقل و کف آن باید بالای ۴۰ میلیارد دلار می‌بود، یعنی ما در چند مرحله برای فروش نفت تخفیف می‌دهیم.
تحقیقات رویترز نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که ۱۰۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است.
وزیر نفت از جهش تولید نفت ایران در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت روزانه پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد.
وزیر اقتصاد در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلتهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.
آمارهای صندوق بین‌المللی پول حکایت از آن دارد که ایران در سال ۲۰۲۳ روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه صادر کرده است که نسبت به سال پیش از آن ۵۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است.