انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

این استان شروع کننده کشاورزی مدرن در کشور است

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست روند اجرای الگوی کشت استان قزوین: با اجرای طرح الگوی کشت در سال اول این طرح در استان قزوین ۵۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی منابع آب های زیر زمینی را بدنبال داشته است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و مدیریتی که صورت گرفت در حال حاضر نگرانی جدی برای تامین آب در کشور وجود ندارد.

مصرف برق رکورد زد، هیچ میدان مشترکی بلاتکلیف نیست، ‌قطعی برق ادارات پر مصرف و افزایش ۱۸ درصدی بارندگی سدهای حوضه آبریز کرخه و مرزی غرب از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
همت دولت سیزدهم و تلاش‌های رئیس جمهور باعث شد تا قبوض آب و برق و گاز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تا سقف الگوی مصرف رایگان شود و با این برنامه، سال گذشته ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت این هزینه‌ها معاف شدند.
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ادارات و سازمان هایی که ساعات کاری و قوانین مرتبط با صرفه جویی در مصرف برق را رعایت نکنند به استانداری تهران، مراجع نظارتی بالادست و عموم، معرفی خواهند شد.
مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: با صعودی شدن تقاضای مصرف برق کشور که نسبت به سال گذشته سریع تر آغازشده است، میزان مصرف برق کشور روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ از مرز ٧٠ هزار مگاوات گذشت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: نرخ بنزین قانون و طبق تکلیف خواهد بود.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: اوج تقاضای مصرف برق اکنون (امروز) به ۶۸ هزار و ۹۵ مگاوات رسیده که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۸.۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

یک اقتصاددان معتقد است: اصلا مهم نیست که دولت بعدی شرایط اصلاح قیمت بنزین را دارد یا ندارد. مهم این است که این وضعیت اصلا قابل ادامه نیست. دولت بعدی باید با برنامه بیاید.
مدیرعامل توانیر گفت: ۳۰۰ دستگاه خودروی اتوماتیک ایرانی مانند دنا، ۲۰۷ و تارا نیز پیش بینی شده که مشترکان می توانند با کسب و جمع آوری امتیاز از محل کاهش مصرف برق، در قرعه کشی این محصولات نیز شرکت کنند.
از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور

ساعت کار ادارات تغییر کرد

با هدف مدیریت مصرف برق و بر اساس مصوبه هیأت وزیران، ساعت کار ادارات از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور تغییر می‌کند.