آسیا

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قرار است ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در شرایطی برگزار شود که عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین طی هفته‌های اخیر وارد سومین سال خود شده است و چشم‌اندازی برای پایان آن متصور نیست.
پیش‌بینی‌های غیرقابل باور از آینده رهبری در کرملین

بمب خبری درباره پوتین؛ ادعاهایی عجیب از روند جانشینی در روسیه!

بر اساس یک ادعای جنجالی، ولادیمیر پوتین ممکن است پسر ۹ ساله مخفی خود را برای قدرت آماده کند، زیرا او در حال برنامه ریزی برای جانشین کردن خاندان خود است.
مسئولان محلی بیان کردند: تا پنج‌شنبه گذشته تعداد خانه‌هایی که در استان «ایشیکاوا» در اثر زلزله آسیب دیده‌اند به بیش از ۷۵ هزار واحد افزایش یافته است.
"کایرلو بودانوف" رییس اداره اطلاعات نظامی اوکراین ادعاهای غرب درباره انتقال موشک‌های دوربرد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و تاکید کرد که این اطلاعات واقعیت ندارند.
معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه به مناسبت دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین و با تکرار ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد که این تحریم‌ها حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین را هدف قرار داده است.
وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای وزیران گروه ۲۰ با اشاره به اینکه مدل اروپایی امنیت راهبردی و توافقات قبلی بین مسکو و واشنگتن در زمینه مهار خطرات نظامی تقریباً به طور کامل نابود شده، از همتایان خود خواست تا از اقتصاد بعنوان سلاح استفاده نکنند.
وزیران امورخارجه کشورهای استونی، لیتوانی و لتونی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن مرگ «الکسی ناوالنی» رهبر مخالفان کرملین، مدعی شدند که انتخابات پیش روی روسیه فاقد مشروعیت دموکراتیک است.
صدها گل و شمع که روز جمعه برای گرامیداشت یاد الکسی ناوالنی، برجسته‌ترین رهبر اپوزیسیون روسیه در مسکو گذاشته شده بود، شبانه توسط نیروهای دولتی در کیسه‌های سیاه جمع شدند.
امروز (شنبه) وزیر خارجه چین از کمک پکن و مسکو به ثبات استراتژیک در آسیا ـ اقیانوسیه و جهان خبر داد و گفت: چین همواره مروج راهکاری صلح‌آمیز برای مناقشه اوکراین بوده است.