انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

تا به امروز صرفاً با خرید و واردات ۱۰۰ هزار تاکسی برقی از محل هزینه‌ای که برای واردات بنزین می‌کنیم، می‌توانستیم روزانه در کلان‌شهر تهران جلوی سوختن فاجعه‌بار ۱.۲ میلیون لیتر بنزین و جلوی بخش بزرگی از آلودگی هوا را بگیریم!
در کشور ما، با توجه به تورم مزمن دو رقمی و کاهش مستمر ارزش پول، بنزین به هیچ وجه ارزان نیست؛ در واقع، بلکه گران است. با این حال، اگر مسأله دستمزد را کنار بگذاریم و فقط به صورت مطلق قیمت‌ها را با کشور‌های دیگر در خاورمیانه مقایسه کنیم، ممکن است به نظر برسد که بنزین در کشور ما ارزانترین قیمت را دارد. اما این مقایسه صحیح نیست.
اگر راننده باشید، حتما می‌دانید که در پمپ‌بنزین‌ها دیگر خبری از کارت‌های سوخت آزاد نیست و نهایتا هر پمپ‌بنزین یک کارت داشته باشد که آن هم تا دست به‌دست شود، باید کلی معطل شوید.
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، لیتیوم را اصلی‌ترین منبع انرژی در جهان آینده عنوان می‌کند و می‌گوید: جهان آینده جهان باتری‌ها و سازه‌های ذخیره انرژی است و از آنجا که باتری‌های لیتیومی هم اکنون بهترین گزینه برای ذخیره انرژی محسوب می‌شوند، بنابراین جهان آینده جهان لیتیوم و صنایع وابسته به آن خواهد بود.
کارت‌های آزاد بنزین در همه کلانشهرها و شهرهای بزرگ به مقدار کافی موجود است و تعدادی کارت آزاد جدید نیز تولید و در جایگاه‌های کشور توزیع شده است
علی بهادری جهرمی گفت: به منظور تقویت تولید انرژی برق، منابع مالی و روش‌های تسویه بدهی برای بخشی از شرکت‌هایی که دولت برای پرداخت تأمین برق به آن‌ها بدهی داشت، پیش‌بینی شد و تسویه صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از کارت سوخت‌های ایرانی رونمایی کرد و گفت: در دو سال اخیر با شرکت‌های دانش بنیان ۷۰ میلیون یورو قرارداد به امضا رسیده است.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل گفت: لازم است تا دفاتر بیمه، اطلاعات خودرویی بیمه نامه شخص ثالث را با دقت درج کنند تا در فرآیند صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه، خللی ایجاد نشود.
طبق اخبار منتشر شده قرار بود تا ابتدای بهمن امکان ثبت درخواست کارت سوخت با راه اندازی سامانه ای به صورت آنلاین برای متقاضیان فراهم شود اما همچنان خبری در این زمینه نیست.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عنوان کرد که هیچ محدودیت جدیدی درباره تخصیص بنزین اعمال نشده است.
وزیر نفت با رد شایعات موجود در مورد استفاده از کارت سوخت گفت: رسانه‌های معاند در حال دامن زدن به شایعه محدودیت استفاده از کارت‌های سوخت یک استان در استان دیگرند در حالی که این مسئله محدود به استان سیستان و بلوچستان است.