انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عنوان کرد که هیچ محدودیت جدیدی درباره تخصیص بنزین اعمال نشده است.
وزیر نفت با رد شایعات موجود در مورد استفاده از کارت سوخت گفت: رسانه‌های معاند در حال دامن زدن به شایعه محدودیت استفاده از کارت‌های سوخت یک استان در استان دیگرند در حالی که این مسئله محدود به استان سیستان و بلوچستان است.
رئیس موسسه تحقیقات آب کشور با بیان اینکه طی ارزیابی‌های اخیر سطح پوشش برفی در کشور روند منفی و نزولی دارد، گفت: برف منبع تامین آب کشور در تابستان است و مساله خشکسالی برفی موضوع بسیار جدی است که با آن روبرو هستیم.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از وضعیت سدهای کشور، از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۲ بهمن ماه، ۱۸ سد بیش از ۵۰ درصد آب دارند و میزان بارش‌ها نیز تا بیستم بهمن‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.
افضلی گفت: در شرایط موجود، موازنه تولید و مصرف برق به گونه ای پیش می رود که در بخش تولید کمبود وجود ندارد. اگر سرمای هوا افزایش پیدا کند و سوخت مورد نیاز نیروگاه های برق تامین نشود، نیروگاه ها مجبور می شوند که از سوخت مازوت استفاده کنند و تولید خود را کاهش دهند.
جواد اوجی با بیان اینکه امسال قطعی و افت فشار گاز را در کشور نداشتیم گفت: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب یک مستشار خارجی در صنعت پتروشیمی کار نمی‌کند و تمام این صنعت به همت ده‌ها هزار متخصص داخلی انجام می‌شود.
میزان ورود آب به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۴ بهمن‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد در حالی که میزان خروج آب رشد ۲۴ درصدی داشته است.