اخبار منتخب استان‌ها

به دنبال آتش سوزی در مراتع قیروکارزین عنوان شد:

روستائیان و عشایر پرچمدار حفاظت از مراتع

کارشناس حوزه منابع طبیعی شهرستان قیر و کارزین با اشاره به ضرورت و نقش مشارکت عمومی در کنترل آتش سوزی خسارت های ناشی از این حادثه آتش سوزی را در عرصه ای بیش از هزار هکتار برشمرد.
سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان گفت:برای چندمین سال پیاپی درشهرستان ارسنجان از زنبورهای براکون در راستای تولید محصول سالم برای مبارزه بیولوژیک با لارو هلیوتیس در مزارع گوجه فرنگی شهرستان استفاده شد.
سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت:

تقدیر فرمانده سپاه استان از خادمان سلامت

سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: این روزها روزهای به یاد ماندنی هستند و تلاش های حوزه سلامت در این راستا به یاد مردم می ماند.

به دنبال تامین یارانه های طرح های آبیاری نوین مطرح شد:

پرداخت کمک های بلاعوض به مجریان آبیاری نوین در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ضمن دعوت از متقاضیان اجرای طرح های آبیاری نوین برای ارائه درخواست طرح های خود گفت: با توجه به تامین منابع مالی مورد نیاز، مجریان این طرح ها تا 85 درصد از هزینه ها را به صورت کمک های بلا عوض دریافت می کنند.
آمار تعداد مبتلایان کرونا در 24 شاعت گذشته در استان کرمانشاه؛

شناسایی ۲۵ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان/ تاکنون 512 نفر جان باختند

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر جمع موارد فوت از ابتدای اپیدمی تا کنون ۵۱۲ نفر می باشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان:

دولت بازاریان را حمایت کند

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان گفت: دولت باید بازاریان را حمایت و تسهیلات ویژه ای را در اختیار این قشر قرار دهد.
برخی از جهانگردان بنای اولیه بازار سنتی همدان را که به سبک و سیاق تمام بازارهای ایران از راسته‌ها، حجره‌ها، مساجد، کاروان‌سراها و... تشکیل شده است، همپای هگمتانه می دانند.
استاندار کرمانشاه گفت: با بازگشایی بازارچه تیله کو‌  بار ترافیکی مرز پرویز خان به عنوان یکی از مرزهای پیشرو و فعال در امر صادرات کالا و شاهراه اقتصادی کاهش یافته است و سبب تسهیل و تسریع در انجام فرآیندهای تجارت می شود که تاسیسات آب و برق و ابنیه های گمرکی و انتظامی، باراندازها، فیبر نوری، باسکول و ساختمان اداری این بازارچه آماده شده است.
گزارشی از اولین روز هفته دولت

751 پروژه ؛ برگ اول

751 پروژه با 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار روز گذشته و در اولین روز هفته دولت در استان به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح و کلنگ زنی شد.
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس

توزیع بیش از 71000 تن کود شیمیائی اوره در استان فارس

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس اعلام کرد : در 5 ماهه نخست سال 99 مقدار 71000 تن کود اوره در سطح استان فارس توزیع گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 33 درصدی برخوردار بوده است.
رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت:

مراکز تولیدی بزرگ در بخش علمی کاربردی به ما کمک کنند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اظهار داشت: ما به دنبال تاسیس مراکز علمی کاربردی هستیم و علاقمند هستیم شرکتها برای تأسیس مراکز پیش قدم شوند.
معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:

بر طرف شدن کمبود دستگاه اکسیژن در بیمارستان امام رضا (ع)

معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز ۱۰۰۰ لیتری بیمارستان امام رضا (ع) مشکل کمبود اکسیژن در این بیمارستان نخواهیم داشت.



گشت و گذاری در محله ای در پایین شهر بجنورد

برو داداش، کرونا کجاست؟!

هر چقدر از مرکز شهر و محلات مرفه نشین به سمت محله های حاشیه نشین نزدیک می شویم رعایت پروتکل های بهداشتی رنگ می بازند. در برخی از این نقاط استفاده از ماسک را برای مبارزه با کرونا اولویت نمی دانند.
به صورت مجازی و همزمان با دهه اول محرم در خراسان شمالی؛

«سفینة النجاة» توسط هنرمندان مسجدی نمایشنامه خوانی می شود

نخستین نمایشنامه خوانی مجازی در استان خراسان شمالی با عنوان « سفینة النجاة» به مناسبت ایام محرم و توسط هنرمندان کانون پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله وسلم) گرمه انجام می شود.
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه در رتبه نخست کشور در کنترل بیماری شاربن قرار گرفت و این مهم نیز با تلاش پرسنل این اداره کل حاصل شده است و جای قدردانی دارد.
گفت و گو با فعالان ادبی خراسان شمالی

قافیه های کرونایی شعر

6 ماهی می شود که فضای مجازی جایگزین محافل ادبی شده است و شاعران در فضای مجازی به تبادل و تعامل با یکدیگر دست زده اند و دلخوش هستند به این که در این بستر سروده های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.
باشگاه عقاب زاگرس کرمانشاه؛

‍ آیا‌عقاب زاگرس از کرمانشاه کوچ میکند؟

یادداشت- ظاهرا حکایت تلخ و غم انگیز ‌و مصیبت بار فوتبال کرمانشاه تمامی نداشته و هر لحظه بر تلخی این حکایت افزوده میشود
گزارشی از جلسه شورای شهر بجنورد؛

شهربازی سرمایه گذاران را به بازی نگرفت

رأی منفی شورای شهر بجنورد به پروژه سرمایه گذاری در شهربازی از مهم ترین موضوعات اولین جلسه هیئت رئیسه در سال آخر دوره پنجم شورای اسلامی شهر بود؛ جلسه ای که «زارعی» شهردار بجنورد مهمان آن بود تا به سوالات احتمالی اعضا در خصوص سرمایه گذاری پاسخ دهد.