مصائب روزهای برفی مشهد/عضو شورای شهر: خدمات‌دهی می‌توانست بهتر باشد

این روزها به دلیل بارش برف و یخ زدگی سطح خیابان‌های شهر مشهد با افزایش تصادفات روبه رو بودیم و شهروندان نیز در رفت و آمد خود با مشکل رو به‌رو شدند.
تصویر مصائب روزهای برفی مشهد/عضو شورای شهر: خدمات‌دهی می‌توانست بهتر باشد

به گزارش سایت خبری پرسون،چند روزی است که هواشناسی هشدارهایی در خصوص کاهش برودت هوا و بارش برف در سطح استان و مشهد مقدس را صادر کرده است. روز گذشته سطح استان و به خصوص شهر مشهد درگیر بارندگی برف و در برخی معابر شهروندان دچار مشکل رفت و آمد شدند که وضعیت به‌وجود آمده گلایه هایی را به همراه داشت.

ترافیک در سطح شهر و لغزندگی معابر باعث شد که در 12 ساعت 612 مورد تصادف صورت گیرد که در صورت شن پاشی و نمک‌پاشی می‌توانست این مقدار تصادف و خسارت کاهش یابد.

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط ‌زیست شورای شهر مشهد در خصوص مشکلات پیش آمده برای شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: در ابتدای شروع بارش برف در سطح شهر شن و نمک پاشی توسط شهرداری صورت گرفته و از صبح روز گذشته معابر باز و تردد ادامه داشت.

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: از ساعت 15 موج سرمای شدیدی در سطح شهر مشهد حاکم شد و میزان یخبندان افزایش یافت که دیگر نمک هم جواب نمی‌داد؛ تا ساعت 2 بامداد در سطح شهر حضور داشته و از مراکز مختلف و خدمات دهی شهرداری در نقاط شهر بازدید داشتم.

کریمدادی خاطرنشان کرد: از شهروندان به خاطر مشکلاتی که پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و قبول داریم میزان خدمات دهی می‌توانست بهتر باشد در حال حاضر معابر اصلی بازگشایی و بسیاری از پل‌ها و زیرگذرها تردد روان شده است.

افزاش ترددها خدمات رسانی را با مشکل رو به رو کرد

علی نجفی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در همین خصوص در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: از سه روز قبل آمادگی‌ها برای موضوع برودت هوا و بارش برف در سطح شهر مشهد پیش بینی شده که در همین راستا اقداماتی را پیش بینی کرده بودیم.

وی ادامه داد: برای خدمات دهی به شهروندان 2 هزار تن نمک،650 تن شن و 782 باکس شن و نمک در روی پل ها و زیرگذر ها به همراه 300 ماشن عملیاتی دیده شده بود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در حالی که نمک پاشی در سطح معابر در حال انجام بود در ساعت های 16 با موج شدید سرما روبه رو شدیم که میزان یخ زدگی معابر و لغزندگی را افزایش داد.

نجفی خاطرنشان کرد: کاهش برودت هوا باعث افزایش تردد خودروها در سطح شهر شد که ماشین آلات سنگین ما در برخی معابر گرفتار شدند و از میران خدمات دهی آنها کاسته شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص مشاهده آبیاری فضای سبز در برخی نقاط بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در فضای سبز داشته ایم افزایش آفات در لایه های زیرین خاک است که برای آن عملیات یخ آب انجام می شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط به‌وجود آمده از این فرصت استفاده شده و نیروها در حال عملیات زمستانه در فضای سبز برای دفع آفات می باشند.

تردد ها را باید مدیریت کرد

محسن نجات، مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی نیز اظهارداشت: موضوع گلایه شهروندان از وضعیت معابر مشهد به ما نیز منتقل شده که هم اکنون 1500 نیرو در حال تلاش برای رفع آن هستند.

وی ادامه داد: میزان ترددها در سطح شهر افزایش یافته که از شهروندان درخواست داریم میزان ترددهای خود را مدیریت کنند و از وسایل نقطه در سطح شهر کمتر استفاده کنند.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با افزایش بار ترافیکی نیروها و دستگاه های خدمات رسان دچار مشکل می شوند و میزان خدمات دهی کاهش می یابد.

نجات عنوان داشت: 36 تیم عملیاتی هلال احمر در حال تلاش و خدمت رسانی در سطح استان هستند که طی 24 ساعت گذشته به 428 نفر امداد رسانی صورت گرفته و 92 خودرو گرفتار توسط هلال احمر به نقاط امن منتقل شده اند.

وی افزود: در برخی شهرستان ها که شرایط حساس داشته اند میزان اقلام اضطراری را در هلال احمر افزایش داده ایم و در این مدت حادثه ای که بحران نامیده شود نداشته ایم ولی تصادفاتی در محورها صورت گرفته است.

منبع:تسنیم

456406