معاون شهردار خبر داد؛

پل نمایشگاه و پل امام حسین(ع) مشهد مسدود شد / امکان یخ‌زدایی وجود ندارد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پل نمایشگاه و پل امام حسین(ع) مسدود است؛ در حال حاضر برنامه‌ای برای مسدود کردن پل‌ها نداریم و این موضوع بستگی به شرایط دارد. اگر نتوانیم ضریب اصطکاک لازم را ایجاد کنیم، ممکن است پل‌های دیگر نیز مسدود شوند
تصویر پل نمایشگاه و پل امام حسین(ع) مشهد مسدود شد / امکان یخ‌زدایی وجود ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون،علی نجفی در خصوص وضعیت مسدود شدن ‌ پل‌ها در مشهد اظهار کرد: پل نمایشگاه و پل امام حسین(ع) مسدود است. این پل‌ها در شب‌هایی که برودت هوا داریم و به دلیل جریانات باد و شیب پل، خطراتی برای شهروندان ایجاد خواهد کرد. به دلیل تعطیلی ادارات مشکلی از نظر ترافیک نداریم، بنابراین مردم می‌توانند از مسیرهای جنبی زیر پل استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر برنامه‌ای برای مسدود کردن پل‌ها نداریم و این موضوع بستگی به شرایط دارد. اگر نتوانیم ضریب اصطکاک لازم را ایجاد کنیم، ممکن است پل‌های دیگر نیز مسدود شوند.

دیگر امکان یخ زدایی وجود ندارد

نجفی گفت: تمام معابر اصلی شهر شن و نمک‌پاشی شده و مشکلی برای تردد نداریم اما با توجه به شرایط دمایی و برودت شدید هوا دیگر امکان یخ‌زدایی وجود ندارد و نمی‌توانیم تاثیر بیشتری در آب شدن یخ داشته باشیم، بنابراین مردم از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: یکی از کارهایی که اکنون در حال انجام آن هستیم، یخ‌آب در فضای سبز است. ممکن است شهروندان شاهد این صحنه باشند که فضای سبز آبیاری می‌شود، در حالی که این عملیات به منظور آبیاری نیست، بلکه برای این است که نفوذ آب را در لایه‌های پایین‌تر ریشه فراهم کنیم و آفات از بین بروند.

وی در خصوص اقدامات دیگر خدمات شهری تصریح کرد: در حال حاضر ما جمع‌آوری برف‌های کنار آیلندها و برف‌روبی پیاده‌روها را در دستور کار داریم. برف‌های کنار آیلندها حاوی نمک هستند که ذوب شدن آن‌ها تاسیسات شهری را تخریب و برای محیط زیست مشکل ایجاد می‌کند.

منبع:ایسنا

456404