آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال گذشته تعداد افراد بازمانده از تحصیل استان قزوین ۹۲۳ نفر بوده که خوشبختانه این عدد پایین‌ترین میزان در کل کشور بوده است.
تصویر آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در قزوین

به گزارش سایت خبری پرسون،نقی سیاهکالی مرادی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ٢۴ تا ٣٠ دی ماه هفته شوراهای آموزش و پرورش نامیده می‌شود و در استان قزوین با وجود ١۴ منطقه آموزش و پرورش ١۴ شورا برگزار می‌شود که در قزوین ریاست آن با استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری رؤسای آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان این نکته که در مجموع ۱۸۸ نفر در شوراهای آموزش و پرورش استان عضویت دارند، گفت: از مهمترین اقداماتی که با همکاری شوراهای آموزش و پرورش انجام گرفته است باید به تکمیل پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه مسکن مهر در شهرستان الوند، تعمیر سیستم‌های گرمایشی، تجهیز کتابخانه و آزمایشگاه، تأسیس و تجهیز هنرستان‌های هنرهای زیبا، افزایش پهنای باند اینترنتی در مناطق محروم به منظور بهره‌مندی از آموزش‌های غیرحضوری در این مناطق، افزایش سواد حرکتی دانش آموزان، اهدای ۹۰۰۰ تبلت به دانش آموزان کمتر برخوردار به منظور همراهی و هماهنگی آموزش اشاره کرد.

وی ادامه داد: مولد سازی دارایی‌های آموزش‌و پرورش تغییر کاربری برخی از املاک از جمله تغییر کاربری املاک زیر ۳۰۰ متر با این راهکار که صاحب زمین ۳۰ درصد از ارزش افزوده را به حساب خیرین مدرسه ساز واریز کند و ملک را از مسکونی به تجاری تغییر دهد، دیگر اقدامات ما بوده است.

سیاهکلی مرادی تصریح کرد: سال گذشته تعداد افراد بازمانده از تحصیل استان قزوین ۹۲۳ نفر بوده که خوشبختانه این عدد پایین‌ترین میزان در کل کشور بوده است.

این مسئول با تأکید بر این نکته که توسعه هنرستان باید وابسته به توسعه متوازن در سراسر استان باشد و خروجی آن روی اشتغال استان اثر بگذارد، بیان کرد: یکی از طرح‌های خوب ما تأسیس هنرستان‌ها در جوار شهرک‌های صنعتی است که هم اکنون ۷ مدرسه با مشارکت شرکت‌ها و ۷ شهرک صنعتی در استان تأسیس در حال راه‌اندازی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: ساماندهی مدارس کانکسی از دیگر اقدامات ما بوده است و هر منطقه و روستایی که بیش از ۱۰ دانش آموز داشته باشد مدرسه در آن احداث خواهد شد.

وی به موضوع حضور دانش آموزان به منظور ترمیم نمرات اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع که هم اکنون تأثیر نمرات بر روی کنکور ۴۰ درصد است و تا سال ۱۴۰۵ این تأثیر به ۶۰ درصد خواهد رسید بسیاری از دانش آموزان متقاضی ترمیم نمرات خود هستند که این امکان تنها یک بار برای هر درسی وجود دارد.

سیاهکلی مرادی ادامه داد: هر دانش آموز به ازای واریز ٩٠ هزارتومان برای هر درس می‌تواند با رعایت تمام نکات در امتحان نهایی هر درس شرکت کند.

وی گفت : با توجه به این موضوع که سال گذشته ۸۰ حوزه امتحانی در زمینه امتحانات نهایی فعالیت می‌کردند و احتمالاً با این قانون باید تعداد حوزه‌ها افزایش یابد انتظار داریم نهادهای نظامی و امنیتی و اجرایی برای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات با ما همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: هم اکنون ٢٨ هزار نفر از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند لذا رفع مشکلات واحدهای آموزشی غیردولتی از جمله واحدهای استیجاری، رفع مشکلات فیزیک این واحدها و کمک و تسهیلات به منظور تجهیز این واحدها باید در دستور کار قرار بگیرد.

منبع:ایسنا

456422