کاهش 56 درصدی پروازهای فرودگاه بجنورد

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۲۵۲ سورتی پرواز در مسیر تهران - بجنورد در ۹ ماهه سالجاری در این فرودگاه انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد کاهش یافت.
تصویر کاهش 56 درصدی پروازهای فرودگاه بجنورد

به گزارش سایت خبری پرسون،محمدابراهیم قدمگاهی روز چهارشنبه اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی ۱۳ هزار و ۴۰۹ نفر از شهروندان این استان با ناوگان هوایی جابجا شدند که در مدت مشابه پارسال ۲۴ هزار و ۱۶ نفر بود.

به گفته وی؛ در مدت مشابه سال گذشته ۵۷۶ سورتی پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بجنورد انجام شد.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد افزود: در این مدت ۱۰۲ هزار و ۳۷۳ کیلوگرم بار نیز با ناوگان هوایی جا به جا شد که مدت مشابه سال گذشته ۲۴ هزار و ۱۶ کیلوگرم بود.

وی تصریح کرد: کمبود ناوگان هوایی شرکت های هواپیمایی، تعیمرات فنی، نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان ها و شرایط نامساعد هوایی در فصل زمستان از عوامل کاهش پرواز در این فرودگاه محسوب می شود.

قدمگاهی افزود: در حال حاضر شرکت های ایران ایر و ماهان در این مسیر هوایی در طول هفته پنج برنامه پروازی دارند در حالی که سال گذشته بیش از هفت برنامه پروازی در این فرودگاه انجام می شد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است

این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفته است و در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

منبع:ایرنا

.

456420