پرداخت تسهیلات ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی به تولیدکنندگان مازندران

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران حدود پنج هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولیدکنندگان در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.
تصویر پرداخت تسهیلات ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی به تولیدکنندگان مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون،دولت سیزدهم یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود را شفاف‌سازی و پایش کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل کشور اعلام کرده و با دستور رئیس جمهور تلاش بر این است تا ظرفیت بلا استفاده حدود ۴۰ درصدی بخش تولید و صنعت احیا شود.

رییس جمهور هفتم شهریورماه ۱۴۰۰ در جلسه هیات دولت با اشاره به این‌که براساس گزارش‌های موجود حدود ۴۰ درصد از ظرفیت بخش تولید و صنعت معطل و بلا استفاده است، تاکید کرد: باید کارگروهی با حضور وزارتخانه‌های مربوطه اعم از صمت و اقتصاد ایجاد شود که ضمن پایش کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی، ظرفیت‌های موجود اما تعطیل یا نیمه تعطیل را شناسایی و مشکلات موجود را برطرف کند و اینگونه اقدامات می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال رونق تولید را نیز به همراه داشته باشد.

همچنین براساس آمار مسوولان پاسخگویی مطالبات مردمی در استانداری مازندران در سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی به مازندران ۵۷ هزار و ۳۳۷ مورد درخواست مردمی ثبت شد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۵ مورد مربوط به دریافت تسهیلات بوده که از این بین دریافت تسهیلات قرض الحسنه، رونق تولید، کمک‌های مالی، وام خود اشتغالی و وام اشتغال پنج درخواست اول مردم استان از رئیس‌جمهور بود.

اکنون براساس آمار استانداری مازندران تمامی درخواست‌های مردمی در ارتباط با دریافت تسهیلات در قالب‌های مختلف به بانک‌های عامل استان ارجاع و حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار هم برای تحقق این مطالبات مردمی از رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

در این ارتباط سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران روز چهارشنبه اظهارداشت: ۴۲۶ طرح در دست ساخت تولیدی در استان وجود دارد که برای تکمیل آن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که با همراهی دولت و بخش خصوصی برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

محمدحسن صبوری دیلمی با بیان این که، در صورت تحقق این امر و تکمیل این طرح ها برای حدود ۱۳ هزار نفر در استان در سال های آینده شغل ایجاد خواهد شد، گفت: دولت سیزدهم با تکیه بر توان داخلی در حمایت از فعالان اقتصادی بسیار جدی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان این که، در سال جاری تعهد بازگشت به خط تولید ۱۱۰ واحد راکد استان برنامه‌ریزی شده بود، ادامه داد: تاکنون از این تعداد ۵۵ واحد به چرخه تولید برگشت.

صبوری با اشاره به این که در زمان حاضر ۴۲۴ واحد تولیدی راکد در مازندران وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون حدود سه هزار میلیارد تومان برای بازگشت واحدهای تعطیل استان به فرایند تولید و اشتغالزایی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران حدود پنج هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولیدکنندگان در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.

در استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد پروانه جواز کسب صادراتی صادر شده است که ۸۰ هزار نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول بکار هستند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود که از این مبلغ حدود ۶۲۴ میلیارد تومان به صورت نقدی در مرحله اول اختصاص یافت.
استاندار مازندران در روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ با اعلام تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به این استان، در حکمی حسین شاه‌پری را به عنوان مسوول ستاد و بازرس ویژه پیگیری منصوب کرده است.

منبع:ایرنا

456423