هلال‌احمر خراسان رضوی:

همانند پروازها که لغو شد سفرهای ریلی نیز باید لغو می‌شد

هلال احمر با افتخار در خدمت مردم است و هر کجا که نیازی به حضور نیروهای امداد و نجات باشد حتما در کمترین زمان ممکن حضور پیدا می‌کند
تصویر همانند پروازها که لغو شد سفرهای ریلی نیز باید لغو می‌شد

به گزارش سایت خبری پرسون،مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: با وجود تماس‌های مکرر با راه آهن و منتقل کردن مشکلات مسافران اما راه آهن درخواستی مبنی بر کمک از هلال احمر نکرد و ورود ما با تماس شهروندان بدون درخواست راه آهن شکستن حریم راه آهن محسوب می‌شد.

محسن ذاکریان اظهار داشت: هلال احمر با افتخار در خدمت مردم است و هر کجا که نیازی به حضور نیروهای امداد و نجات باشد حتما در کمترین زمان ممکن حضور پیدا می‌کند و در این چند روز نیز با توجه به هوای سرد و یخبندان حتی در گردنه‌های جاده ای نیز جهت کمک رسانی به شهروندان نیروهای امدادی حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به شرایطی که در دو شب برای قطارهای مشهد اتفاق افتاد هموطنان با جمعیت هلال احمر و امداد و نجات تماس گرفته بودند و ما موضوع را به راه آهن استان منتقل کردیم اما طبق قوانین ملاک ما در تماس‌های مردمی، ورود به حوادث جاده‌ای است.

ذاکریان تصریح کرد: تماسی که از سوی مردم برای اتفاقات قطار و یا فرودگاه با امداد و نجات برقرار می‌شود با تمام احترامی که برای شهروندان قائل هستیم اما طبق قوانین نمی‌توانیم ورود پیدا کنیم و باید طبق قوانین دستگاه مربوطه درخواست ورود بدهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تماس‌های مردمی مبنی بر مشکلات پیش آمده در قطارهای مشهد را مکرر به فرماندار و راه آهن منتقل کردیم و راه آهن نیز اعلام کرد که مشغول برطرف کردن نقص فنی است و فقط در ایستگاه مشهد برای تهیه پتو، اقلام غذایی از هلال احمر کمک خواسته شد که در این راستا به هزار نفر کمک رسانی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: حتی با امداد و نجات تهران نیز ارتباط گرفتیم و آنها نیز تایید کردند که ورود هلال احمر با تماس شهروندان نسبت به این موضوع شکستن حریم راه آهن است.

ذاکریان عنوان کرد: با گذشت 24 ساعت از مشکل پیش آمده در راه آهن فقط یک درخواست کمک آن هم در ایستگاه مشهد داشتیم ضمن اینکه ناراحت هستیم از اتفاق پیش آمده برای هموطنانمان و معتقدیم اگر مسیر مناسب نبود نباید حرکت قطارها انجام می‌شد و مانند فرودگاه که پروازها لغو شد سفرهای ریلی نیز باید لغو می‌شد.

منبع:تسنیم

456862