اخبار منتخب استان‌ها

استاندار فارس خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی و اقتصادی
همزاد، همراه و مترادف با فعالیت‌های تعاونی است و در شرایطی که اقتصاد کشور از کمبود سرمایه گذاری دچار رنج است، با فعالیت بخش تعاون و جمع سرمایه‌های خرد و تبدیل آنها به سرمایه‌های مولد می‌توان درمانی بر این بلیه اقتصادی داشته باشیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازمطرح کرد؛

افزایش جانباختگان کرونا در فارس به ۸۵۳ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از انجام بیش از ۲۶۰ هزار آزمایش از مردم استان فارس در زمینه شناسایی موارد ابتلا به کووید۱۹ تاکنون و شناسایی قطعی ۴۴ هزار و ۸۸۳ مورد مثبت خبر داد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دعوت از مردم برای شرکت در قرعه کشی ۲ پژوهش مرتبط با کروناویروس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره اجرای دو پژوهش مرتبط با کروناویروس، گفت: برای شرکت عمومی در این دو پژوهش، جوایزی در نظر گرفته شده که از عموم مردم استان دعوت می شود در این برنامه مشارکت داشته باشند.
دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کبودراهنگ با موضوع غنی سازی اوقات فراغت و بررسی مسایل و مشکلات ثبت سمن های بخش گل تپه برگزارشد.
سرپرست واحد باغبانی خبر داد؛

اصلاح و بهسازی 10 هکتار از باغات زیتون

سرپرست واحد باغبانی این مدیریت از آغاز طرح اصلاح وبهسازی باغات زیتون این شهرستان درسطح 10هکتار ازنیمه شهریور ماه خبر داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس عنوان کرد: در راستای افزایش سرمایه اجتماعی، ٢٣ تعاونی مشکل دار به دستگاههای قضایی و نظارتی معرفی شده‌اند و رای عزل ١٣ مدیر نیز صادر شده است.
آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه؛

کرونا جان یک کرمانشاهی دیگر را گرفت/ تاکنون 539 نفر جان باخته اند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با احتساب 1 مورد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به 539 نفر رسید.

دیوارهای گلی روستاها منشور حقوق گذشتگانی است که در عصر مدرن سازی و بازسازی روستاها نادیده گرفته شده است. بلوک های خشن و بی روح سیمانی صفای دیوارهای گلی روستاها را بلعیده است .
استاندار فارس خانواده متعالی را حاصل تجارب و اندیشه‌های افراد صاحب نظر در این حوزه معرفی کرد و افزود: این طرح دو مولفه اصلی دارد، یکی آموزش و دیگری حمایت؛ برای هر دو موضوع دستگاههایی داریم که وظایفی منطبق بر این دو مولفه دارند و باید ار توان دستگاههای اجرایی برای عملیاتی شدن این موضوع بهره گرفت.
دامدار نمونه استان فارس مطرح کرد:

نکات فنی در خصوص پرورش بز سانن و آلپاین

دامدار نمونه استان فارس در مورد دو نژاد بز شیری اصلاح شده سانن و آلپاین گفت : این دو نژاد پربازده را در همه نقاط جغرافیایی استان فارس با فراهم کردن امکاناتی مناسب میتوان پرورش داد.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان اینکه گاهی اوقات آموزش می‌دهیم اما سر محتوای آموزشی در جامعه ما دعواست، گفت: به عنوان مثال؛ باید حوزه و دانشگاه در کنار حرف هم را فهمیده باشند بعد بسته آموزشی به جامعه ارائه کنند.
رئیس هیات اسکواش خوزستان از راه‌اندازی رشته پدل در استان خبر داد و ابراز کرد: امید است بتوانیم این رشته مفرح و پرنشاط را در استان تعمیم دهیم.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدبخشی و شناخت مشکلات ریز و درشت مردم از جمله ثمرات سفرهای مسئولان به مناطق مختلف کشور است، گفت: باید مشکلات و دردهای مردم از نزدیک لمس شود تا قوانین متناسبی برای رفع مشکلات آنها اتخاذ کرد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر:

کاهش 30 درصدی تولید انگور در ملایر

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از کاهش 30 درصدی تولید انگور در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: امسال به دلیل ریزش تگرگ و سرمازدگی بهاره، باغ‌های انگور ملایر دچار خسارت شده است.
سال تحصیلی جدید از امروز آغاز می شود اما والدین و دانش آموزان برای بازگشایی دوباره مدارس استان دچار سردرگمی شده اند و نگران هستند.